صادرات: دولت ممکن است طرح صادرات را تا دسامبر اجرا کند ، اما با بررسی های بیشتر

(این داستان در اصل در ظاهر شد در تاریخ 31 اوت 2020)

دهلی نو: در تلاش برای کمک به سرمایه گذاران صادر کننده ، وزارت بازرگانی به رهبری پیوش گویال گام های تازه ای را برای توزیع مشوق های صادراتی تحت طرح صادرات کالا از هند (MEIS) پیشنهاد کرده است ، در حالی که تلاش برای محدود کردن هزینه و بررسی احتمالی کلاهبرداری

این طرح 5 هزار کروری منافع حاصل از MEIS را با محدودیت 2 کرور برای هر صادر کننده از صادرات انجام شده بین سپتامبر و دسامبر مشاهده می کند. یک منبع آشنا با پیشنهاد مشترک با اداره درآمد به TOI گفت که هیچ تغییری در پوشش MEIS و نرخ های قابل اعمال وجود ندارد.

برای جلوگیری از سو mis استفاده از اپراتورهای شبانه روزی ، که ادعاهایی را براساس کد جدید صادر کننده وارد کننده (IEC) ارائه می دهند ، اداره بازرگانی پیشنهاد کرده است که همه این شماره های شناسایی به دست آمده در یا پس از یک تاریخ مشخص واجد شرایط ادعای صادرات صادر شده از 1 سپتامبر را ارائه دهید. از ژانویه ، یک طرح جدید برای تشویق صادرات آغاز می شود.

ایده این است که اطمینان حاصل شود تا آن زمان یک MEIS محدود تقریباً 98٪ از صادرکنندگان مدعی مزایای MEIS را تحت پوشش قرار خواهد داد. یک منبع دولتی گفت: “بخش بازرگانی می خواهد از بازیکنان کوچکتر محافظت کند تا آنها تحت تأثیر تغییرات قرار نگیرند.” پیشنهاد ارسال شده به اداره درآمد ، که ادعاهای MEIS را در حدود 10،000 کرور محدود کرده است ، براساس تجزیه و تحلیل ادعاهای مربوط به 19-2018 است. یک افسر گفت ، 2٪ که کنار گذاشته می شوند ، به دلیل اینکه صادرکنندگان بزرگی هستند ، تأثیر قابل توجهی نمی گذارد.

تعداد زیادی از صادرکنندگان در هنگام مذاکره در مورد قیمت محموله های خود مزایای خود را در نظر گرفته اند. وزارت بازرگانی ادعا کرده است که با اعلام قبلی چهار ماه قبل از تاریخ پایان MEIS ، اطمینان برای تصمیمات آینده قیمت گذاری می شود.

صادرکنندگان شکایت دارند که تصمیم اداره درآمد ضربه خوبی به تجارت آنها است در زمانی که سفارشات به دلیل همه گیری ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است و بسیاری از آنها برای بقا مبارزه می کنند. یک منبع گفت: “باید از صادرکنندگان اصلی محافظت شود و در این چهار ماه اجازه طلب مزایای صادرات را داشته باشند ، ضمن اینکه از احتمال تقلب نیز جلوگیری می کنند.”