صادرات در آوریل 12.7 درصد کاهش یافت، کسری تجاری به 15.2 میلیارد دلار به پایین‌ترین حد در 20 ماه گذشته رسید.

داده های رسمی نشان داد که صادرات کالاهای هند در ماه اول سال مالی 24 با 12.7 درصد کاهش به 34.66 میلیارد دلار رسید که به دلیل کاهش تقاضا و رکود در بازارهای اصلی به وجود آمد. کسری تجاری در ماه آوریل به کمترین میزان در 20 ماه گذشته در برابر 18.36 میلیارد دلار در سال گذشته به 15.2 میلیارد دلار رسید زیرا کاهش قیمت کالاها، به ویژه نفت، منجر به کاهش شدید 14 درصدی واردات شد.

این چهارمین ماه کاهش واردات کالا و سومین ماه متوالی کاهش صادرات ماهانه است.

مقامات گفتند که سناریوی تقاضای جهانی در حال حاضر “خیلی خوب به نظر نمی رسد” اما احتمالا پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد یافت.

آنها انتظار داشتند که تقاضا در اتحادیه اروپا و ایالات متحده افزایش یابد و باز شدن اقتصاد چین به افزایش صادرات هند منجر شود.

طراحی بدون عنوان

پس از درگیری روسیه و اوکراین، قیمت کالاها افزایش یافته بود، که اکنون در حال کاهش است، و شما می توانید آن را در ارقام کاهش واردات ما مشاهده کنید. تأثیر روسیه و اوکراین (تعارض) و کاهش قیمت کالاها بر هر دو صادرات قابل مشاهده است. سانتوش سارنگی، مدیرکل بازرگانی خارجی گفت: و واردات.

در بخش صادرات کالا، 11 بخش از 30 بخش کلیدی رشد مثبتی را در ماه آوریل نشان دادند.” سناریوی تقاضا چندان خوش بینانه به نظر نمی رسد.

وزارت بازرگانی و صنعت در بیانیه ای اعلام کرد: صادرات منسوجات، پلاستیک و مشمع کف اتاق در آوریل 2023 به دلیل کاهش تقاضا به دلیل اثرات رکودی در اقتصادهای بزرگ به کاهش ادامه داد.

به گفته یک مقام مسئول، واردات به دلیل کاهش قیمت کالاهای خنک کننده و کاهش تقاضا برای محصولاتی که به عنوان هزینه های اختیاری در نظر گرفته می شود، کاهش یافته است.

این مقام مسئول گفت: “این احتمالاً منجر به کاهش صادرات و واردات خواهد شد. جواهرات، جواهرات و نفت شاهد کاهش عمده واردات بوده است.”

آمارهای رسمی منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد کسری تجاری کلی (کالاها و خدمات) در آوریل به کمترین میزان در 21 ماه گذشته یعنی 1.38 میلیارد دلار رسید.

A Sakthivel، رئیس فدراسیون سازمان‌های صادرات هند گفت: «جنگ روسیه و اوکراین همراه با سناریوی ژئوپلیتیکی در حال ظهور، سناریوی بین‌المللی را برای صادرکنندگان سخت‌تر کرده است».

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.