صادرات تولید از SEZ تا ماه ژوئن 45٪ کاهش در سال: شورای SEZ

دهلی نو: شورای ارتقا صادرات EOUs و SEZs (EPCES) روز جمعه گفت که صادرات تولید از مناطق ویژه اقتصادی (SEZ) حدود 45٪ در سال تا ژوئن کاهش یافته است حتی با رشد 5٪ صادرات نرم افزار و خدمات.

صادرات تولیدی از این واحدها تا ماه ژوئن 41،699 کرور روپیه در مقایسه با 75346 کرور روپیه در مدت مشابه سال گذشته بود. صادرات نرم افزار و خدمات تا ژوئن 2020 از 1.05 لور کرور در سال گذشته به 1.11 لور کرور افزایش یافت.

صادرات هند در ژوئیه 10.2٪ با 23.64 میلیارد دلار کاهش یافت در حالی که واردات 28.4٪ به 28.47 میلیارد دلار کاهش یافت.

شورا پیشنهاد کرد که به عنوان بخشی از مأموریت آتمانیربهار بهارات ، SEZ ها و واحدهای صادرات گرا (EOU) مجاز به تولید کالاها و عرضه آنها به بازار داخلی بدون هیچ گونه عوارض وارداتی باشند. در حال حاضر عوارض واردات بر کلیه تجهیزات از واحدهای SEZ به بازار داخلی اعمال می شود. همچنین گفت که این کالاهای تولید شده در SEZ و EOUs و عرضه به بازارهای داخلی باید به عنوان صادرات به عنوان جایگزینی واردات تلقی شوند.

این شورا روز جمعه در بیانیه ای گفت: “این کالاهای وارداتی ممکن است شامل محصولات دفاعی ، محصولات بهداشتی و سایر کالاهای غیرضروری باشد که قابل شناسایی است.”

این سازمان به دنبال مجوز کار شغلی توسط واحدهای SEZ برای واحدهای منطقه داخلی برای استفاده بهتر از ظرفیت به ویژه در همه گیرهای مداوم ، معافیت واحدهای تولیدی از پرداخت اجاره اجاره و ادغام SEZ بصورت آنلاین با سیستم گمرک ICEGATE است.

مشوق های صادراتی

این شورا با استناد به عدم اطمینان در مورد مشوق های صادرات کالا از هند (MEIS) ، گفت که مزایای طرح های MEIS و تخفیف مالیات و عوارض دولتی و مرکزی (RoSCTL) باید به بخش پوشاک / پوشاک برای صادرکنندگان در SEZ و EOUs گسترش یابد.

EPCES گفت: “برای صادركنندگان دشوار است كه قیمت خود را به درستی در حال حاضر كه پس از 31 دسامبر 2020 صادر می شود ، قیمت گذاری كنند.

دولت بدون تغییر در پوشش طرح و نرخ های اعمال شده ، مزایای مربوط به MEIS را به میزان 2 کرور روپیه برای هر صادر کننده از صادرات انجام شده بین 1 سپتامبر تا 31 دسامبر سال 2020 محدود کرده است. همچنین گفته شده که کد جدید صادرات واردات (IEC) به دست آمده از اول سپتامبر یا پس از آن واجد شرایط ارائه هر گونه ادعای MEIS برای صادرات نخواهد بود و سقف مورد بازنگری قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که کل ادعا بیش از 5،000 کرور برای این دوره اختصاص داده شد.