صادرات برنج: صادرات برنج ژانویه و اکتبر هند با 43٪ افزایش در سال گذشته به 11.95 میلیون تن رسیده است: داده های دولت

بمبئی: صادرات برنج هند در ژانویه تا اکتبر نسبت به سال گذشته 43٪ جهش داشت زیرا خریداران عرضه هند ارزان قیمت را برای بازسازی موجودی کالا پس از اصلاح صادرات رقیب به دلیل خشکسالی ، صادرات دولت نشان داد.

محموله های بالاتر از هند ، بزرگترین صادر کننده برنج در جهان ، می تواند قیمت های جهانی را محدود کند ، موجودی های انبوه این کشور را کاهش دهد و خرید انبارهای دولتی هند از کشاورزان را محدود کند.

صادرات برنج هند در ده ماهه اول سال 2020 بالغ بر میلیون و 11.95 تن بود ، در مقایسه با 8.34 میلیون تن در سال قبل ، بر اساس داده های وزارت تجارت و صنعت جمع آوری شده است.

صادرکننده مستقر در بمبئی گفت ، صادرات برنج غیر باسماتی با جهش 61 درصدی نسبت به سال قبل به 7.6 میلیون تن رسید ، پس از جهش قیمت در دومین صادر کننده بزرگ تایلند در جهان ، باعث جذابیت حمل و نقل هند شد.

صادرات برنج باسماتی این کشور در خریدهای شدید از عراق با 20٪ افزایش به 4.36 میلیون تن افزایش یافته است.

هند عمدتاً برنج غیر باسماتی به بنگلادش ، نپال ، بنین و سنگال و برنج باسماتی درجه یک به ایران ، عربستان سعودی و عراق صادر می کند.

صادرات برنج هند در سال 2020 ممکن است تقریباً 42٪ افزایش یابد و به بالاترین سطح 14 میلیون تن برسد ، انجمن صادر کنندگان برنج تخمین می زند.