صادرات برنج: صادرات برنج غیر باسماتی احتمالاً امسال دو برابر می شود

دهلی نو: صادر کنندگان برنج غیر باسماتی انتظار می رود امسال دو برابر شود زیرا قیمت های هند 10 درصد کمتر از رقبا است و تولید در تایلند و ویتنام کاهش یافته است. عمده خریداران شامل چین و کشورهای آفریقا و آسیای جنوب شرقی هستند.

BV کریشنا رائو ، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج گفت: “امسال به راحتی قادر به صادرات بیش از 10 میلیون تن برنج غیر باسماتی در مقایسه با 5.04 میلیون تن در سال قبل خواهیم بود.” “قیمت های ما 10٪ ارزان تر از سایر کشورهای صادر کننده با 380 دلار در هر تن است.”

داده های دولت نشان می دهد صادرات تا اکتبر بیش از دو برابر افزایش یافته و به 6.12 میلیون تن رسیده است.

وینود کائول ، مدیر اجرایی انجمن صادر کنندگان برنج تمام هند ، گفت: “یک دلیل عمده افزایش خرید به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت غذایی در کشورهای آفریقای غربی پس از بیماری همه گیر Covid-19 است.” “هند به یک منبع قابل اعتماد تبدیل شده است ، زیرا حتی در طی همه گیری ، ما برخلاف سایر کشورها صادرات را متوقف نکردیم. این اطمینان می دهد که صادرات در سالهای آینده نیز افزایش خواهد یافت. ”

طبق گفته Ashwani Kumar Arora ، دکتر LT Foods ، هند در بازار جهانی قابل رقابت است و سهام خوب در بازار داخلی به صادرات کمک می کند.

“برای اولین بار ، برخی از آسیاب ها توسط بخش بهداشت گیاه پزشکی چین ترخیص شده اند و در حال صادرات برنج شکسته به کشور هستند. این یک فرصت خوب برای صادرات به چین است و با توجه به اینکه آنها امسال فروشی ندارند ، به ما یک مزیت اضافی می بخشد. ”

نیتین گوپتا ، معاون رئیس جمهور ، برنج و غلات ، اولام هند ، گفت: مناقصه برای واردات بیش از 300000 تن برنج سفید و شکسته در بنگلادش نیز صادرات را تحت فشار قرار می دهد.

“کاهش نرخ حمل بار و در دسترس بودن کانتینرهای بیشتر نیز می تواند صادرات را به سطوح جدیدی برساند. در حال حاضر ، به دلیل در دسترس نبودن کانتینرها در بندر Kakinada ، هرج و مرج زیادی ایجاد شده است. ”