صادرات ، واردات به خوبی انجام می شود ، محدودیت سود صادراتی تاثیری بر 98٪ صادر کنندگان ندارد: پیوش گویل

دهلی نو: پیوش گویل ، وزیر تجارت و صنعت گفت كه صادرات و واردات هند به خوبی انجام می شود و محدود كردن مشوق های صادراتی تحت برنامه صادرات كالا از هند (MEIS) به میزان 2 كراور روی 98٪ صادركنندگان ادعا می كند كه سود می برند تحت این طرح

وی در جلسه ای با شوراهای ارتقا export صادرات ، وی همچنین گفت كه وزارت امور مربوط به مناطق ویژه اقتصادی (SEZ) را با وزارت دارایی درگیر می كند و در حالی كه بخشهای خاصی – كه به هزینه های اختیاری بستگی دارند – تحت “فشار شدید” قرار دارند صادرات و واردات روندهای مثبتی را نشان می دهد ، به ویژه صادراتی که به سطح سال گذشته نزدیک می شود.

“صادرات در حال نزدیک شدن به سطح سال گذشته است ، پس از آنکه در آوریل امسال به دلیل بیماری همه گیر افت شدید کرد. در مورد واردات ، نکته مثبت این است که واردات کالاهای سرمایه ای کاهش نیافته است و کاهش واردات عمدتا در مواد خام ، طلا و کودها مشاهده شده است. ”

گویال اضافه کرد که کسری تجارت به شدت کاهش می یابد و سهم هند در تجارت جهانی در حال بهبود است و دولت در تلاش است داده های تجاری قابل اعتماد و بهتری را برای بهبود برنامه ریزی و سیاست گذاری تولید کند.

دولت 24 بخش تولید متمرکز را شناسایی کرده است که توانایی گسترش ، مقیاس سازی عملیات ، بهبود کیفیت و افزایش سهم هند در تجارت جهانی و زنجیره ارزش را دارند.

وی گفت ، “این بخشها توانایی انجام تعویض واردات و فشار آوردن به صادرات را دارند” و از صادرکنندگان خواست كه با كمیته راهبری كه برای ترویج تولید هند تاسیس شده است درگیر شوند.

به طور جداگانه ، دولت قبلاً طرح صادرات عوارض یا مالیات محصولات صادراتی (RoDTEP) را برای صادرکنندگان برای جایگزینی MEIS اعلام کرده است و همچنین کمیته ای برای تعیین نرخ سقف تحت طرح RoDTEP تشکیل شده است. این طرح جدید مالیات و عوارض تعبیه شده را که قبلاً توسط صادرکنندگان متحمل شده است ، جبران می کند.