شهر هدیه: بانک‌های بخش دولتی ادغام تجارت خارجی را در شهر گیفت می‌سنجید

دولت از وام دهندگان دولتی خواسته است تا در مورد تجمیع تجارت خارج از کشور خود که در حال حاضر از طریق شعب خارجی در مرکز خدمات مالی بین المللی (IFSC) واقع در شهر فناوری مالی بین المللی گجرات (گیفت) انجام می شود، تحقیق کنند.

یک مقام ارشد به ET گفت که این بانک مذاکرات اولیه را با وام دهندگان آغاز کرده است و افزود که بانک دولتی هند، بانک ملی پنجاب، بانک بارودا و بانک هند هدایت شده اند تا ورودی ها و استراتژی های دقیق خود را به اشتراک بگذارند.

«پیشنهادی وجود داشت که به منظور گسترش بیشتر عملیات در شهر هدیه و رقابت در سطح جهانی، بانک‌های بخش عمومی (PSB) می‌توانند کسب‌وکار خود را ادغام کنند. این مقام مسئول گفت: ما از بانک ها نظر گرفتیم و در حال بررسی است.

گیفت سیتی که در سال 2020 راه اندازی شد، به دنبال ارائه یک اکوسیستم تجاری مساعد همتراز با یا بالاتر از قطب های مالی پیشرو جهانی است و تجارت خشکی هند را که در حال حاضر در خارج از کشور انجام می شود، جذب کند.

نمودار

تقویت برای معاملات بین المللی
در ماه آوریل، وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، در یک جلسه بازبینی، از بانک های بانک مرکزی که در خارج از شهر گیفت فعالیت می کنند، خواست فرصت های بین المللی، از جمله چشم انداز مربوط به افراد هندی الاصل را شناسایی کنند.

یکی از مدیران ارشد بانک بارودا گفت که شعبه آن در شهر گیفت در حال حاضر به چهارمین شعبه بزرگ خارج از کشور برای عملیات بین المللی بانک تبدیل شده است. وی گفت: “هدف ما این است که از طریق شهر هدیه، از اکثر عملیات بین المللی خود، از جمله جمع آوری وجوه برای وام گیرندگان خود، حمایت کنیم.” و افزود که این بانک در حال راه اندازی عملیات خزانه بین المللی در شهر گیفت برای تمام حوزه های قضایی بین المللی خود است. انتظار می رود این امر نیاز به افتتاح شعبه در خارج از هند را کاهش دهد.

سال گذشته، بانک ملی پنجاب واحد بانکداری بین‌المللی خود را در شهر گیفت با هدف گسترش گزینه‌های موجود برای مشتریان برای انجام معاملات تجاری بین‌المللی افتتاح کرد. طبق آخرین داده‌های موجود، دارایی‌های بانکی در شهر گیفت به 36 میلیارد دلار و حدود 23 بانک رسیده است. از جمله 10 بانک خارجی مجوز فعالیت در آنجا را دارند.

ماه گذشته، اینجتی سرینیواس، رئیس سازمان خدمات مالی بین‌المللی (IFSCA)، گفت که بیش از 60 صندوق در شهر گیفت تأسیس شده‌اند و تعداد زیادی از موریس، دوبلین و سایر حوزه‌های قضایی دیگر در حال جابجایی هستند. وی گفت: تعهدات این صندوق ها در بازه زمانی کوتاه کمتر از یک سال تا 12 میلیارد دلار است.