شرکت Fino Payments بانکها برنامه را برای تبدیل به بانک کوچک مالی تأمین می کنند

بمبئی: بانک پرداخت های فینو که از سه چهارم قبل شروع به تولید سود (پس از کسر مالیات) کرده است ، شروع به برنامه ریزی برای پایان کار به یک بانک کوچک مالی (SFB) کرده است. گزارش اخیر گروه کاری داخلی که طرفدار اجازه پرداخت بانک پرداخت (PB) به انتقال به SFB پس از سه سال فعالیت از پنج سال فعلی است ، به وجد آمده است ، Fino همچنین به دنبال ارائه نظرات سهامداران به RBI در مورد این موضوع است.

وی گفت: “این رهنمودهای مترقی است که ما هنوز در مورد جزئیات بیشتر آن را مطالعه نمی کنیم ، بدیهی است که آیا در رهنمودهای نهایی این پیشنهادها در نظر گرفته می شوند ، بنابراین باید منتظر بمانیم و آن را ببینیم ، اما ما خیلی مثبت این موضوع را بررسی می کنیم.” ریشی گوپتا ، مدیر عامل ، بانک پرداخت های فینو.

گزارش اخیر کارگروه داخلی RBI در مورد مالکیت بانک های خصوصی توصیه کرده است که زمان تبدیل بانک پرداخت به بانک مالی کوچک به سه سال از پنج سال فعلی کاهش یابد. همچنین پیشنهاد کرده است که دستورالعمل های فهرست بندی برای بانک های مالی و پرداخت های کوچک کاهش یابد.

گوپتا اضافه کرد که بانک پرداخت از مدل فعلی مقیاس پذیر و دارایی خود استفاده خواهد کرد.

گوپتا گفت: به عنوان یک بانک پرداخت ، ما یک مدل سبک دارایی مقیاس پذیر ساخته ایم ، اگرچه معتقدیم که مشتری ها نیز به عنوان یک محصول وام می خواهند و در حال حاضر قادر به ارائه خدمات نیستیم. “با تبدیل شدن به یک بانک مالی کوچک ، می توانیم اعتبار را به مشتریان و بازرگانان خود ارائه دهیم.”

برخلاف محصول فعلی بانک های مالی کوچک که عمدتا به وام برای تولید درآمد اعتماد می کنند ، گوپتا گفت که اعتبار فقط بخشی از پیشنهادات محصولات بانک خواهد بود.

گوپتا گفت: “چشم انداز ما از SFB در مقایسه با آنچه در حال حاضر در حال اجرا است متفاوت خواهد بود زیرا ما نمی خواهیم حداكثر درآمد شما را از محصولات اعتباری بگیریم ، اگرچه این بخشی از مجموعه پیشنهادهای ما بیش از مدل فعلی ما خواهد بود.” “وام در یک بستر کاملا دیجیتالی با استفاده قابل توجه از تجزیه و تحلیل داده ها خواهد بود.”

بانک پرداخت فینو سود پس از مالیات 4.5 کرور روپیه را در پایان سه ماهه سپتامبر گزارش کرد. این گزارش در همان دوره ضرر در سال گذشته گزارش شده بود. به ترتیب ، این بانک در سه ماهه ژوئن 1.9 کرور روپیه سود کسب کرده است.

در سه ماهه سپتامبر ، شبکه فینو معاملات با ارزش 33000 کرور را تسهیل کرد و 25٪ رشد متوالی و 40٪ رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پردازش معاملات ارزش 23000 کرور پردازش را انجام داد ، به ثبت رساند. همچنین سود عملیاتی سالم 13 کروری در Q2 FY21 به دست آورد.