شرکت های کابل فیبر نوری به دنبال مزایای طرح تشویقی هستند

دهلی نو: سازندگان کابل فیبر نوری (OFC) خواستار گنجاندن آنها در لیست بخشهایی هستند که تحت برنامه تشویقی مرتبط با تولید مرکز (PLI) برای تولید تجهیزات مخابراتی مزایای دریافت می کنند.

آنها گفتند ، شبکه مبتنی بر فیبر ستون فقرات فناوری های آینده مانند 5G است و هند با راه اندازی PLI این امکان را دارد که به پایتخت فیبر جهان تبدیل شود.

در اوایل این ماه ، هیئت دولت یک طرح PLI 12195 کرور روپیه ای را برای بخش مخابرات تصویب کرد که شامل ساخت محلی تجهیزات انتقال هسته ای از جمله دسترسی ، محصولات اولیه مشتری ، روترها و سوئیچ ها است. هدف دولت جلب سرمایه های بزرگ خارج از کشور برای کمک به شرکتهای داخلی در استفاده از فرصتهای نوظهور و تبدیل شدن به بازیگران مسلط در بازار صادرات است.

دامنه تولید OFC توسط مرکز نادیده گرفته شده است و صنعت امیدوار است که یک دوره را تصحیح کند ، رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی NK Goyal گفت.

گروه مستقر در دهلی احتمالاً با ارسال نامه به دفتر نخست وزیر ، خواهان مداخله این گروه برای پاسخگویی به تقاضای صنعت می شود.

این صنعت به دنبال حداقل 5٪ سود در حجم فروش در هر سه عمود – پیش ساخته ، فیبر نوری و کابل فیبر نوری – در رشد فروش از سال پایه (2019-2020) ، اتاق بازرگانی و صنعت PHD است. رئیس جمهور سانجی آگروال گفت.

Sandeep Aggarwal ، رئیس مشترک شورای توسعه صادرات تجهیزات و خدمات مخابرات ، گفت که دولت باید فروشندگان محصولات طراحی ، توسعه و تولید بومی را تشویق کند تا در بازی خود برای انتقال مزایای دولت از چینی ها ، ژاپنی ها ، ویتنامی ها و تایوانی ها پیروز شوند برای اهداف صادرات

Anand Agarwal ، مدیر اجرایی گروه Sterlite Technologies سازنده OFC ، گفت که لازم است تمرکز قابل توجهی بر سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت های دیجیتال برای حمایت از BharatNet و سایر تلاش های اتصال باند پهن ضروری باشد.

از 525،000 دارایی یا برج مخابراتی در این کشور ، تنها 30٪ فیبر هستند ، که نسبت به 80٪ چین و 90٪ ایالات متحده کمتر است. با توجه به پیش بینی راه اندازی 5G هند در سال 2023 ، طبق تحقیقات شرکت EY انتظار می رود از سال 2021 میزان فیبر نوری افزایش یابد و در سه سال آینده به 60٪ برسد.