سیستم شناسایی مخابراتی: Trai مهلت اول ماه مه را برای شرکت های مخابراتی تعیین می کند تا سیستم شناسایی را برای جلوگیری از تماس های مزاحم و پیامک های ناخواسته بررسی کنند.

رگولاتور بخش یک ضرب‌الاجل را برای شرکت‌های مخابراتی تعیین کرده است تا اجرای یک سیستم شناسایی با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی/یادگیری ماشین (AI/ML) را برای مقابله با تهدید ارتباطات تجاری ناخواسته (UCC) یا پیام‌های متنی و تماس‌های ناخواسته بررسی کنند.

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) همچنین خواستار تشدید تمرینات ثبت نام نهادهای اصلی (PE) و بازاریابان از راه دور (TMs) شده است و از شرکت های مخابراتی خواسته است تا اجرای تمرین سندباکس نظارتی برای شناسایی پیام های متنی ناخواسته را بررسی کنند. تماس می گیرد.

روز دوشنبه، رئیس PD Vaghela Trai و منشی V Raghunandan با همه اپراتورهای مخابراتی ملاقات کردند تا درباره راه‌های توقف تماس‌های مزاحم و پیام‌های متنی ناخواسته بحث کنند. یک نظرسنجی ملی اخیر توسط LocalCircles نشان داد که 66٪ از کاربران تلفن همراه هر روز سه یا حتی بیشتر تماس های مزاحم دریافت می کنند و بیشتر آنها از شماره تلفن های شخصی منشا می گیرند.

مزاحم

در میان تصمیمات کلیدی دیگر، Trai همچنین به PE ها دستور داده است که سرصفحه ها و الگوهای استفاده نشده را به ترتیب در مدت 30/60 روز مسدود کنند.

در ژوئیه 2018، Trai قوانینی را صادر کرده بود که به موجب آن اپراتورهای تلفن همراه باید رضایت مشترک را برای دریافت ارتباطات تجاری ناخواسته (UCC) از بازاریابان تلفنی دریافت کنند. همچنین استقرار بلاک چین – یا فناوری دفتر کل دیجیتال (DLT) که برای مدیریت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود – را الزامی کرده بود تا اطمینان حاصل شود که پیام‌های بازاریابی تلفنی فقط برای مشترکین نهادهای مجاز ارسال می‌شوند.

بر اساس این مقررات، شرکت هایی که مایل به ارتباط با کاربران علاقه مند تلفن همراه هستند باید هویت خود را از طریق سیستمی از “هدر” ثبت شده به نام آنها تأیید کنند و شرکت های مخابراتی باید مکانیزمی برای ثبت دیجیتالی و لغو رضایت مشتریان خود ارائه دهند.

به طور جداگانه، رگولاتور به شرکت های مخابراتی دستور داده است که از سری شماره های جدیدی برای ارسال تماس های صوتی مهم برای تراکنش ها یا اعلان های مربوط به خدمات استفاده کنند. همچنین از شرکت‌های مخابراتی می‌خواهد تا لیستی از هرزنامه‌ها و کلاهبرداران مشکوک را در یک پلتفرم مشترک به اشتراک بگذارند و تراکنش‌های پیام را بطور فعال مسدود کنند.

Trai همچنین دستورالعمل‌هایی را صادر کرده است تا اطمینان حاصل شود که همه بازاریابان تلفنی مبتنی بر صدا تحت یک پلت فرم DLT مشترک قرار می‌گیرند تا نظارت مؤثرتری بر تماس‌های مزاحم و پیام‌های ناخواسته داشته باشند. همچنین از اپراتورها می‌خواهد که فعالانه از سیستم‌های ضد فیشینگ مبتنی بر AI/ML استفاده کنند و راه‌حل‌های فنی را بر روی پلتفرم DLT برای مقابله با تماس‌های صوتی تبلیغاتی پیاده‌سازی کنند.

آخرین اقدامات بخشی از رویکرد چند جانبه Trai برای رسیدگی به مشکل UCC از طریق راه حل های فنی، مقررات، دستورالعمل ها و نظارت دقیق است.

در ماه فوریه، واغلا ریاست جلسه کمیته مشترک تنظیم کننده ها (JCOR) را برای اجرای راه حل های شناسایی UCC برای مقابله با این تهدید بر عهده داشت. JCOR متشکل از سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai)، بانک رزرو هند (RBI)، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) و وزارت امور مصرف کنندگان (MoCA) است. JCOR موظف شده است یک برنامه اقدام مشترک برای مهار کلاهبرداری مالی با استفاده از منابع مخابراتی تنظیم کند.