سپس درز آن را جوش میدهند

تکنولوژی تولید لوله بدون درز در سال 1886 توسط فردی به نام مانیسمان و همکارش در آلمان به وجود آمد، از اولین کاربردهای لوله بدون درز که امروز در بازار به لوله مانیسمان نیز شناخته میشود در بخش اکتشاف و حفاری میتوان نام برد. یکی از اشتباهات رایج که سال ها در لوله کشی فاضلاب مرسوم بوده، استفاده از سیم آرماتور بندی به جای بست مناسب، جهت تثبیت لولهها در مسیر لوله کشی فاضلاب ساختمان بوده است.

از این نوع لوله برای صنایعی همچون ساختمان سازی، تولید لولههای شوفاژ، لولههای مخصوص گازکشی و .. میتوان استفاده کرد. برخی سازمان ها آزمایشگاه ها و استاندارد مخصوص خود را دارند مانند وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وضعیتی که مشخص کرده به تولید کنندگان لوله گرید یا درجه میدهد و برای اجرای طرح های کشاورزی مثل آبیاری فقط میتوان از لوله هایی استفاده کرد که از وزارت جهاد کشاورزی تأییده را دریافت کرده باشند. هر لوله بر اساس استاندارد های بین المللی مخصوص خود ساخته میشود که بر اساس آن باید در فشار، دما و وضعیت تعیین شده یک طول عمر مشخص شده مثلا 50 ساله داشته باشد.

همچنین آلیاژهای فلزی دیگری هم در آن وجود دارد که ویژگیهای خاص فولاد ضد زنگ را به وجود آورده است و از پوسیدگی آن جلوگیری میکند. همچنین شرکت ملی گاز ایران هر ساله لیستی از تولید کنندگانی که لوله های خود را بر اساس وضعیت خواسته شده شرکت ملی گاز ایران تولید میکنند را نشر میکند. از آن جا که هنگام تولید انواع لوله مانیسمان، شمش در دمایی مشخص حرارت داده میشود و به سه روش سنبهکاری چرخشی و ریختهگری و همچنین به کمک نیروی گریز از مرکز و ریختهگری پاششی به حالت لوله در میآید، در برابر فشاری که در مصارف مختلف به آن وارد میشود، از تحمل بالایی برخوردار شده است.

در ساخت این نوع از لولهها از روش نورد استفاده میشود؛ یعنی ورق آهن به شکل رول درآمده، برش میخورد و درز آنها جوش داده میشود و سپس وارد مرحله تست میگردد. شاید شما به طور دقیق با کاربردهای مختلف این نوع از لولهها آشنا نباشید، ما در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این نوع از لولهها، شما را با کارکرد و نحوه تولید آنها آشنا کنیم. اگر جذابیت زیبایی شناختی را جدی بگیرید ، شاید لازم باشد این عامل را در نظر بگیرید. اما نکته مهمی که در کیفیت و استحکام لوله مانیسمان یا همان لوله دقیق کاوه، تاثیرگذار است و قیمت آن نیز بر همین اساس در نظر گرفته میشود، ضخامت و یا گوشت بدنه لوله است؛ زیرا هر چه ضخامت لوله بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش مییابد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت لوله های بدون درز مانیسمان.