سرمایه گذاری IFC: IFC ممکن است سرمایه گذاری در هند را دو برابر کند و به 2.5-3 میلیارد دلار در سال برساند

دهلی نو: ریکاردو پولیتی، معاون منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در IFC گفت: شرکت مالی بین المللی (IFC) می تواند سرمایه گذاری های خود در هند را در سال های آینده دو برابر کند و همچنین به شرکت های هندی در گسترش جهانی خود کمک کند.

پولیتی در مصاحبه ای به ET گفت IFC سالانه 1.3 تا 1.5 میلیارد دلار در هند پس از کووید سرمایه گذاری کرده است و می تواند سالانه آن را به 2.5-3 میلیارد دلار افزایش دهد.

او گفت: «نه تنها دوست دارم بیشتر در هند سرمایه گذاری کنم، بلکه شرکت های هندی را در توسعه جهانی همراهی کنم.

پولیتی گفت که سیستم مالی هند قوی است و می تواند فشار ناشی از تحولات بیرون را تحمل کند.

او گفت: «ما می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اکوسیستم هند، که از نوآورانه‌تر است، ادامه دهیم». مطمئناً من جذب فین تک‌ها هستم… این کشور کارآفرینان خارق‌العاده‌ای دارد.

هند بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری های IFC است که بیش از 10 درصد از تعهدات بلندمدت این سازمان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

ifc

پولیتی گفت که علاوه بر فین تک و تامین مالی شهرداری، IFC تمرکز قابل توجهی بر تامین مالی آب و هوا و سرمایه گذاری های سبز دارد. وی گفت که این نهاد توسعه متعهد شده است که به طور متوسط ​​سالانه 35 درصد بودجه برای اقلیم از سال 2021 تا 2025 ارائه کند و در حال حاضر بیش از حد است. طبق گزارش IFC در سال مالی 22، تامین مالی آب و هوا 15 درصد از کل تعهدات IFC را تشکیل می داد.

او گفت: «ما واقعاً روی تأمین مالی اقلیم فشار زیادی داریم – اوراق قرضه سبز، اوراق اجتماعی، اوراق قرضه آبی، اوراق قرضه جنسیتی، (و) اوراق قرضه مرتبط با پایداری.

پولیتی گفت که IFC در حال گفت‌وگوی مستمر و نزدیک با دولت هند در زمینه افزایش بودجه آب و هوایی است. او معتقد است که با شفاف شدن تعریف سبز و مکانیسم‌های نظارت و اجرا، انتشار بیشتر عمق و شفافیت بازار را فراهم می‌کند.

پولیتی ضمن اذعان به اینکه “گرین شویی” چیزی است که باید مراقب آن بود، گفت IFC باید مستقیماً در زمینه هایی مانند تامین مالی آب و هوا مشارکت داشته باشد. او با تشریح چشم انداز یک IFC که با مسائل مالی پیچیده تر و مخاطره آمیزتر راحت تر و راحت تر است، گفت: «اگر ما در تأمین مالی آب و هوا در این بازی نقشی نداشته باشیم، فکر نمی کنم کار خود را انجام دهیم. محصولاتی برای تقویت گذار سبز».

سرمایه گذاری های بیشتر
پولیتی بر پایه های قوی هند تاکید کرد و در عین حال بر تعهد IFC برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور تاکید کرد. این موسسه بر بخش خصوصی در بازارهای نوظهور تمرکز دارد.

در حالی که او معتقد است که «دوره پایدار کم [global] پولیتی خاطرنشان کرد که اقتصاد قوی است.

او گفت: “بخش بانکی در هند از سرمایه خوبی برخوردار است، از سطح نقدینگی کافی برخوردار است… سطح مقرراتی که در این سیستم اعمال شد، توانست آن را به درستی کار کند.” در عین حال، سطح اهرم شرکت های هندی “بسیار پایین” است. او گفت: «بنابراین، شما یک بخش خصوصی بیش از حد اهرمی ندارید، جایی که در معرض دید قرار گرفتن زیادی است.

پولیتی با بیان اینکه زمستان سرمایه گذاری که استارتاپ ها را درگیر کرده است به عنوان یک پدیده دوره ای نامیده می شود، گفت اکنون زمان سرمایه گذاری بیشتر فرا رسیده است. او گفت: “ما دوست داریم خودمان را نهادی بدانیم که ضد چرخه است. اگر ایده نوآورانه خوبی ببینیم، آن را دنبال می کنیم.”

او گفت که علاوه بر گزینه های تامین مالی بلندمدت، IFC مشتاق گزینه های سهام، شبه سهام و گزینه های میزانسن است.

تامین مالی میزانسن ترکیبی از تامین مالی بدهی و سهام است.

پولیتی گفت، تمرکز بر تأمین مالی شرکت‌هایی است که «تلاش می‌کنند راه‌حل‌های دیجیتالی را در زنجیره تأمین برای افزایش بهره‌وری اتخاذ کنند».