زمان طلایی سال

زمان طلایی_سال

زمان طلایی سال

دوباره آن موقع سال است که دور هم جمع می شویم تا روحیه خانواده و دوستی را جشن بگیریم. همچنین زمانی از سال است که ما به تمیز کردن بهار با شعار “با قدیمی و در با جدید” بپردازیم. فصل جشن در هند ، به طور معمول از اواخر اکتبر آغاز می شود و تا پایان سال ادامه دارد ، یک زمان هیجان انگیز برای خریداران و خرده فروشان است. خانوارها برای تزئین مجدد وارد خانه می شوند ، هدایا رد و بدل می شوند ، لباس خریداری می شود و لوازم خانگی ، اسباب و حتی وسایل نقلیه جدید در این زمان فرخنده به خانه خوش آمد می گویند.

این زمان از سال همچنین با جشنواره های خرید آنلاین عجین شده است تا خواسته های این جشن جشن را برآورده کند. به ویژه در سال جاری ، خریدهای اینترنتی تقریباً همه گیر شده است زیرا ترس از ویروس باعث می شود مردم در خانه و از فروشگاه های آفلاین دور شوند. طبق گزارشات اخیر رسانه ها ، تاکنون 85٪ مردم ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند.

موفقیت در جشنواره های خرید آنلاین در حال انجام را می توان ناشی از تقاضای فروپاشیده در میان مردم و همچنین عزم مردم برای ایجاد شماری در فصل جشن و حفظ سنت ها ، ویروس یا عدم ویروس دانست.

خرید آنلاین طلا

و عملی که تجسم خوشبختی فصل جشن است خرید طلا به هر شکل است. در حالی که به طور سنتی اشکال فیزیکی طلا مانند جواهرات و سکه های طلا ترجیح داده می شود ، در چند سال گذشته افزایش تقاضا برای قالب های دیجیتالی طلا مشاهده شده است.

طلا همیشه به عنوان یک هزینه بلیط بزرگ دیده می شود و نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد. اما راحتی طلای دیجیتال این است که می توان آن را به صورت آنلاین ، در اندازه های بلیط پایین تر و در مقادیر راحت تر خریداری کرد.

به طور معمول ، طلای فیزیکی شامل اتهامات است و با نگرانی های امنیتی همراه است. خرید آنلاین طلا در قالب دیجیتال این موارد را از بین می برد زیرا فقط واحدهای دیجیتال طلا به شما تعلق می گیرد. برخلاف طلای فیزیکی ، این واحدها را می توان در مقادیر بسیار کمی خریداری کرد. همچنین ، نقدینگی طلای دیجیتال بسیار بیشتر است زیرا سرمایه گذاران می توانند به همان سادگی و به راحتی برداشت پول از بانک ، از سرمایه های خود استفاده کنند.

ETF های طلا و صندوق وجوه

در قالب دیجیتال ، طلا را می توان به صورت ETF های طلایی و صندوق های طلا نیز خریداری کرد. ETF های طلایی صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند که در بورس اوراق بهادار وارد می شوند. این ETF ها قیمت طلا را در زمان واقعی ردیابی می کنند و واحدهای آنها نیز مانند سهام خریداری و فروخته می شوند. ETF یک فرم کارآمد و راحت از داشتن طلا است زیرا شما فقط واحدهای ETF را خریداری می کنید نه طلای فیزیکی.

قیمت طلای فیزیکی همیشه در طولانی مدت افزایش خواهد یافت. با این حال ، اخیراً با عدم اطمینان در مورد رشد جهانی در میان بیماری همه گیر ، تقاضا برای فلز زرد افزایش یافته است و قیمت ها را بالاتر می برد. در چنین سناریویی ، خرید ETF های طلا می تواند راهی بسیار ارزان تر برای داشتن طلا باشد.

به عنوان مثال ، یک گرم طلای فیزیکی امروز بین 4500 تا 5000 روپیه هزینه دارد در حالی که شما می توانید در ETF طلا با حداقل 1000 روپیه سرمایه گذاری کنید. برای کسانی که حساب demat ندارند ، صندوق طلا از بودجه می تواند باشد یک گزینه سرمایه گذاری خوب این صندوق ها در یک ETF طلایی سرمایه گذاری می کنند و مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک کار می کنند. شما از طریق سرمایه گذاری کلان یا SIP تا 500 روپیه روی آنها سرمایه گذاری می کنید.

به غیر از راحتی ، سرمایه گذاری در طلا به تنوع در نمونه کارهای سرمایه گذاری شما نیز می افزاید. یک نمونه کار خوب باید ترکیبی از تخصیص دارایی را داشته باشد که به حداکثر رساندن بازده و به حداقل رساندن خطرات کمک کند. طلا به عنوان یک کلاس دارایی ، در برابر ریسک های مختلف مانند تورم و ریسک های ناشی از سایر کلاس های دارایی مانند حقوق صاحبان سهام و بدهی ، یک پرتوی کل خوب برای نمونه کارها ارائه می دهد. طلا همچنین شرط بندی خوبی در برابر خطرات ژئوپلیتیکی است. این یک بیماری همه گیر یا یک درگیری تجاری یا یک نوسان غیرمنتظره در قیمت نفت باشد ، این برای نجات بیشتر کشورها طلا است و تقاضا برای فلز زرد را همیشه بالا نگه می دارد.

از نظر سرخپوستان ، طلا باید یک سنت باشد ، یک زیاده خواهی و یک سرمایه گذاری همه در یک واحد باشد. بخشی از میراث یک خانواده است و نشانه ای از شکوفایی و پیشرفت آن است. بنابراین ، در حالی که جشن می گیرید و به مد روز ، اسباب بازی ها و تلویزیون های LED عالی می پردازید ، از سرمایه خود صرف سرمایه گذاری در طلا دیجیتال کنید و به آینده خود نیز بپردازید.

توسط DP Singh ، مدیر ارشد بازرگانی – صندوق سرمایه گذاری مشترک SBI

سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک SBI