رالی شکر پس از رسیدن به اوج یک دهه به دلیل ترس از کمبود متوقف شد

قند در نیویورک پس از رسیدن به بالاترین میزان در یک دهه اخیر به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد کمبود عرضه جهانی کاهش یافت.

موریلو آگیار، تحلیلگر StoneX، گفت که شکر خام 1.4 درصد کاهش یافت و جهش قبلی 1.9 درصدی را در بحبوحه تعدیل های فنی و کسب سود معکوس کرد. معاملات آتی اخیراً به دلیل چشم انداز صادرات محدود به خارج از هند و نگرانی در مورد تولید در سایر تولیدکنندگان کلیدی افزایش یافته است، و Wilmar International Ltd. انتظار کسری برای این فصل را دارد.

بازار همچنین به دلیل کمبود شکر قابل تحویل قبل از پایان قرارداد شکر سفید در ماه مه در روز جمعه افزایش یافته است. سود باز بزرگ نشان می دهد که برخی از معامله گران بدون منابع فیزیکی ممکن است نیاز به بستن پوزیشن های فروش داشته باشند که از قیمت ها حمایت می کند.

افزایش اخیر – که تهدیدی برای افزایش هزینه‌ها برای تولیدکنندگان همه چیز از نوشابه‌های گازدار گرفته تا کالاهای پخته و حفظ فشار بر تورم جهانی مواد غذایی است – همچنین بازارهای آتی را به سمت سرزمین‌های بیش از حد خرید سوق داده است.

397320891بلومبرگ

چین یکی از کشورهایی است که چشم انداز عرضه را کاهش می دهد، به طوری که دولت این هفته تخمین تولید خود را برای سال های 2022-2023 کمی کاهش داد و به 9 میلیون تن رساند. به گفته کریم سالامون، رئیس تجزیه و تحلیل ویلمار، کاهش برای تولیدکنندگان کلیدی به این معنی است که فصل با کمبود جهانی به پایان خواهد رسید.

او گفت: “محصولات سال آینده احتمالا بهتر نخواهد بود.” سطح زیرکشت نیشکر و چغندر احتمالاً در بیشتر مناطق به دلیل تأثیرات رقابت محصولات کاهش می یابد.

سالمون گفت، برای مثال، برخی از کشاورزان تایلندی احتمالاً کاساوا بیشتری می کارند، در حالی که کشت های فرانسوی به دلیل نگرانی در مورد ویروس زراعی پس از ممنوعیت آفت کش های نئونیکوتینوئید کاهش می یابد.

درایورهای کلیدی
یکی از محرک های کلیدی رالی این بود که هند در فصلی که در سپتامبر به پایان می رسد اجازه صادرات اضافی را ندهد. با کمبود عرضه از سوی اروپا و کشورهایی از جمله پاکستان و تایلند، این امر باعث شده تا بازرگانان به دنبال یک محصول سپر در بزرگترین صادرکننده برزیل برای کاهش تنگنای جهانی باشند.

مایکل مک‌دوگال، مدیر عامل Paragon Global Markets گفت: صنعت انتظار داشت 80 درصد کارخانه‌های برزیل خرد کردن نیشکر را در آوریل امسال آغاز کنند، اما بارش‌های بالاتر از حد متوسط ​​برآورده شدن چنین انتظاراتی را دشوار می‌کند.

شکر خام در نیویورک با 1.4 درصد کاهش به 23.34 سنت در هر پوند رسید و امسال 16 درصد رشد داشته است. سودهای آن شاخص قدرت نسبی 14 روزه را به بالای 70 رسانده است، که سیگنالی برای برخی از این است که ممکن است بازار خیلی سریع رشد کرده باشد. شکر سفید در لندن 1.5 درصد کاهش یافت، اگرچه نزدیک به بالاترین میزان از سال 2011 است.

قراردادهای آتی شکر سفید در پایان این هفته منقضی می‌شود و تعداد قراردادهایی که بسته می‌شوند – معروف به سود آزاد – حاکی از تحویل بیش از 500000 تن است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.