خواستار اقدام به موقع RBI در مورد بانک Lakshmi Vilas ، ادغام با یک بانک بخش دولتی شد: AIBEA

دهلی نو: بدنه اتحادیه های بانکی AIBEA روز سه شنبه گفت که خواستار اقدام به موقع RBI در مورد بانک لاکشمی ویلا (LVB) است زیرا تنظیم کننده از وضعیت مالی آن در سه سال گذشته مطلع است و خواستار ادغام آن است با یک بانک بخش دولتی پذیرفته نشده است.

در این سه سال و بیشتر ، بخش خصوصی ساکن تامیل نادو ، Lakshmi Vilas از سلامت خوبی برخوردار نبوده است ، بلکه از سلامتی بد و از دست دادن مداوم رنج می برد.

انجمن صنفی کارمندان بانک های هند (AIBEA) در بیانیه ای اعلام کرد که این دلیل از جمله RBI به خوبی شناخته شده است.

وام دهنده محروم از پول نقد با اثر فوری با دستورالعمل اواخر عصر RBI تحت مهلت قانونی قرار گرفت و پیشنهاد شده است که با بانک DBS مستقر در خارج از کشور ادغام شود.

AIBEA گفت که بی عملی RBI منجر به توقف در LVB شده و خواستار تحقیق دقیق درباره مقصر بودن RBI شده است. در این گزارش آمده است که RBI باید درمورد مقامات LVB که سوaged مدیریت وام دهنده را انجام داده اند ، اقدام کند.

“AIBEA از دولت می خواهد كه LVB را با یك بانك بخش دولتی ادغام كند. از AIBEA ما خواستار اقدام به موقع RBI در مورد وخیم شدن سلامتی LVB و LVB برای ادغام با بانك بخش دولتی هستیم. چنین اقدامی فعال انجام نشد دبیرکل AIBEA CH Venkatachalam گفت: “اکنون این اعلامیه برای مشتریان بانک و عموم مردم یک شوک است.”

این قانون گفت که این باعث ایجاد وحشت و تردید در ذهن مردم در مورد ثبات و اطمینان بانک ها می شود زیرا مردم پس اندازهای خود را در بانک ها نگه می دارند.

“RBI ، که مسئول حفظ ثبات بانک ها و بخش مالی است ، نمی تواند از مسئولیت خود در قبال اقدام به موقع فرار نکند. نقش RBI باید کاملاً بررسی شود. علاوه بر این ، برخی از مقامات ارشد مدیریت LVB مسئول وام های بد بزرگ در بانک باید در مورد آنها اقدام کند “.

مدیریت وقت بانک به بسیاری از وام های بد بیش از 2000 کرور به وام گیرندگان مانند Religare ، Jet Airways ، Cox and Kings ، گروه نیراو مودی ، Coffee Day ، Reliance Housing Finance و غیره پرداخته است.

“همه این وامهای نامطلوب برای RBI شناخته شده بودند زیرا نامزد خود را به عنوان مدیر در هیئت مدیره بانک داشت. بانک از هنجارهای PCA استفاده کرد که نشان می دهد بانک نیاز به اصلاح دارد. اما متاسفانه طناب بسیار طولانی به بانک داده شده است و امروز ، RBI مهلت قانونی را اعلام کرده است “، همچنین AIBEA گفت.

طبق دستور دولت ، بانک Lakshmi Vilas تحت یک مهلت قانونی یک ماهه قرار گرفته و هیئت مدیره آن جایگزین شده است ، در حالی که سقف 25000 روپیه برای هر سپرده گذار برای برداشت ها اعمال شده است.

با توجه به كاهش سلامت مالي وام دهنده بخش خصوصي ، گام توسط دولت ، به توصيه بانك ذخيره برداشته شد.

خالص NPA یا وام های بد بانک در پایان سپتامبر 2020 در 7.01 درصد از وام های خالص بود ، در حالی که در 31 مارس 2020 و 10.24 درصد در سپتامبر 2019 بود.

در حالی که NPA ناخالص 24.45 درصد از پیشرفت ناخالص بود در حالی که در پایان مارس 25.39 درصد و در پایان سپتامبر سال گذشته 25/21 درصد بود.

نسبت کفایت سرمایه از سپتامبر سال 2020 در مقابل 2.85 درصد در مقابل 1.12 درصد در پایان مارس سال جاری بود.