حل تماس های مزاحم، مشکل پیامک: مخابرات

مدیران ارشد مخابراتی می گویند: کاربران تلفن همراه بعید است که به زودی از تهدید تماس های تجاری مزاحم و پیام های متنی مهلت بگیرند، زیرا اکثر این پیام ها از بازاریاب های تلفنی ثبت نشده (UTM) هستند که از شماره های تلفن شخصی استفاده می کنند که نظارت یا مسدود کردن آنها تقریباً غیرممکن است. .

بر اساس برآوردهای صنعت، تعداد این UTM ها در سراسر هند به راحتی بیش از 250000 فروشنده تلفن مجاز ثبت شده در پلت فرم فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است. علاوه بر این، شرکت‌های مخابراتی می‌گویند که اگر بخواهند الگوهای تماس کاربرانی را که به طور قانونی اتصالات تلفن همراه شخصی را به دست آورده‌اند و حق استفاده از خدمات مخابراتی را دارند، نظارت کنند، می‌توانند هنجارهای حریم خصوصی مشتریان را زیر پا بگذارند.

حل تماس های مزاحم، مشکل پیامک Tough_ Telcos.

مدیران ارشد صنعت گفتند که راه حل احتمالی برای مشکل تماس های مزاحم این است که سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) یا وزارت ارتباطات از راه دور (DoT) با یک برنامه تأیید هویت تماس گیرنده یکسان شبیه به پلت فرم Truecaller ارائه دهند. پس از آن، کاربران تلفن همراه در سراسر هند می توانند این برنامه را دانلود کنند تا تماس های تجاری و پیام های متنی ناخواسته را مسدود کنند. مدیران Telco تنها چند روز پس از آن که Trai ضرب الاجل اول ماه مه را برای اپراتورهای تلفن همراه تعیین کرد تا اجرای سیستم تشخیص تماس‌های هرزنامه – شبیه به مکانیزم فیلتر – با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای مقابله با ارتباطات تجاری ناخواسته را بررسی کنند، با ET صحبت کردند.

یکی از مدیران ارشد یک شرکت مخابراتی Big 3 می‌گوید: «ریشه تهدید تماس‌های مزاحم، تعداد زیادی UTM است و این مشکل برطرف نمی‌شود مگر اینکه راه مؤثری برای شناسایی و ثبت آن‌ها در پلتفرم DLT وجود داشته باشد.» او گفت که اپراتورهای مخابراتی این موضوع را در جلسه 27 مارس با رئیس PD Vaghela، رئیس Trai مطرح کردند. یکی دیگر از مدیران ارشد صنعت گفت که مسئولیت ردیابی UTM ها بر دوش مخابراتی کارساز نخواهد بود، زیرا اکثر این بازاریاب های تلفنی غیرمجاز به صورت خصوصی از طرف املاک، خدمات مالی یا شرکت های برندسازی فعالیت می کنند و برای برقراری تماس های تجاری، اتصالات تلفن همراه شخصی را به صورت عمده خریداری می کنند.