جیو مزایده های طیف دوره ای می خواهد ، SpaceX برای استفاده از ماهواره فشار می آورد تا باند پهن را ارتقا دهد

NEW DELHI: Reliance Jio از تنظیم کننده مخابراتی Trai خواسته است تا برای حراج طیف دوره ای یک برنامه اجباری تهیه کند تا اطمینان حاصل کند که اپراتورهای مخابراتی برای تأمین نیازهای شبکه خود مجبور نیستند طولانی منتظر موج های رادیویی باشند.

اسپیس ایکس به رهبری الون ماسک همچنین علاقه مند به ترویج پهنای باند در هند بوده و به استفاده از ماهواره ها برای اتصال بهتر و افزایش کارایی طیف کمیاب موجود در این کشور اهتمام ورزیده است.

بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور جیو ، در اظهارات خود در مورد مقاله مشاوره ای که توسط اداره تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) در مورد ارتقا conn اتصال باند پهن و افزایش سرعت باند پهن ارائه شده ، گفت: فاصله چهار ساله حراج طیف توسط دولت غیر قابل توضیح و بزرگ است مقدار طیف بدون استفاده و غیرمولد باقی می ماند.

شرکت تحت هدایت موکش آمبانی در ماه سپتامبر نیز به انشو پراکاش ، دبیر مخابرات ، س questionال کرده بود که منطق وزارت مخابرات را متوقف کند و سیاست حراج های طیف سالانه را متوقف کند و گفت که فروش موج های هوایی باید در اولین زمان انجام شود تا تقاضا برای خدمات داده را تأمین کند.

“ما اظهار می کنیم که باند پهن تلفن همراه اکنون همه جا وجود دارد ، با این حال ، رشد نمایی تقاضا اکنون بر سرعت باند پهن تأثیر می گذارد.

جیو درمورد مقاله ترائی اظهار داشت: “تنها راه جلوگیری از این امر و اطمینان از قابل مقایسه بودن سرعت باند پهن موبایل با اقتصاد به همان اندازه بزرگ یا قابل مقایسه ، قرار دادن طیف بیشتری در اختیار اپراتورها است.”

Trai اکنون پنجره ارسال نظرات را بسته و 23 نوامبر را به عنوان آخرین مهلت ارائه نظرات در مورد مقاله مشاوره تعیین کرده است.

“ما ادعا می کنیم که فاصله 4 ساله حراج طیف ، علیرغم اینکه حراج ها منشاbin تغییر در داستان مخابرات هند بوده و موفقیت چشمگیری در ایجاد درآمد هنگفت برای اسناد ملی دارند ، حداقل” غیر قابل توضیح “است.

جیو گفت: “اگر این موضوع به اندازه کافی گیج کننده نبود ، واقعیت این است که همه اینها در حالی است که دولت طیف وسیعی از طیف استفاده نشده و غیرمولد را داشت.”

ترائی طرحی را برای طیف حراج به ارزش 22/5 کرور لور پیشنهاد داده بود. با این حال ، برخی از فرکانس های طیف شناسایی شده توسط وزارت دفاع برای حراج توسط وزارت دفاع و وزارت فضا استفاده می شود.

طبق گفته جيو ، طيفی به ارزش 3.92 لور کرور بدون استفاده برای DoT برای حراج در دسترس است.

حراجهای طیف در هند بین سالهای 2012 تا 2016 برگزار می شد. در چهار سال گذشته هیچ حراجی برگزار نشده است.

“ما متواضعانه ارائه می دهیم كه مرجع باید اطمینان حاصل كند كه این وضعیت مجاز به تکرار مجدد نیست و باید برنامه حراج طیف طولانی مدت را با حراج های دوره ای در فواصل از پیش تعیین شده پیشنهاد دهد. این برنامه باید به طور اجباری دنبال شود ، مهم نیست تقاضا یا نتایج جیو گفت: “طیف فروخته نشده هنوز هم بهتر از طیف حراج است که هیچ کس به درد آن نمی خورد.”

Bharti Airtel نیز به کمبود طیف در اختیار ارائه دهندگان خدمات موبایل هند اشاره کرد.

شرکت تحت هدایت Sunil Bharti Mittal گفت: کمبود پهنای باند در هند را می توان تا حد زیادی به یک مدل تجاری غیرقابل انکار نسبت داد.

ایرتل پیشنهاد کرده است که قیمت طیف ، بازنگری در تعریف درآمد ناخالص تعدیل شده ، معرفی حداقل قیمت برای مکالمه تلفن همراه و خدمات داده و کاهش مالیات برای ارتقا باند پهن پیشنهاد شده است.

SpaceX نیز در پیشنهاد خود به Trai موضوع مالیات و سایر بارهای اداری شرکت هایی را که مانع پهنای باند مقرون به صرفه می شوند ، مورد توجه قرار داد.

معاون رئیس جمهور SpaceX در امور دولت ماهواره ای ، پاتریشیا کوپر گفت: “… هزینه های ناخواسته ، مالیات ها و سایر بارهای اداری که اگر به کاربران نهایی منتقل شود ، می تواند پهنای باند را برای بسیاری غیرقابل پرداخت کند.”

SpaceX از Trai خواست كه حداكثر كارايي طيف را با انتظار از كاربران براي هماهنگ كردن استفاده از منابع طيف كمياب در چند سيستم ، چه زميني و چه فضايي ، ارتقا دهد.

این شرکت مستقر در ایالات متحده به دنبال حفاظت از سرویس ماهواره در باند های فرکانس بالا است که شامل مجموعه ای از طیف های مشخص شده برای خدمات 5G توسط اتحادیه ارتباطات بین المللی بین المللی (ITU) در باند 26 گیگاهرتز است.

“… در حالی که هند مدتهاست اپراتورهای ماهواره را به استقرار تاسیسات ایستگاه زمین دروازه ای در داخل کشور ترغیب می کند ، این سیاست با عدم وجود تکالیف فرکانس باند Ka (باند 26.5-40 گیگاهرتز) که برای برقراری ارتباط با آن دروازه زمین لازم است ، خنثی می شود. ایستگاه ها

کوپر گفت: “اسپیس ایکس TRAI و آژانس های طیف را در هند تشویق می کند تا روند تأیید این وظایف را توسعه دهند. این تلاش برای گسترش خدمات باند پهن پرسرعت در هند اساسی است.”