جیو از برآوردهای ARPU در سه ماهه چهارم در مورد رشد پهنای باند خانگی پیشی می‌گیرد

افزودن کاربران Reliance Jio در بخش پهنای باند خانگی خطوط ثابت به آن کمک کرده است تا در سه ماهه چهارم مالی از برآوردهای خیابانی در مورد میانگین درآمد هر کاربر (ARPU) پیشی بگیرد. اما به گفته تحلیلگران، رهبر بازار مخابرات مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای افزودن کاربران شده است، که بر رقابت شدید در این بخش تاکید می کند که افزایش نرخ را به تاخیر می اندازد.

ARPU ترکیبی با 0.3 درصد در هر سه ماهه (سه ماهه) به 178.8 روپیه (در مقابل تخمین ما از 178.2 روپیه) رشد کرد زیرا بهبود ترکیب مشترکین و افزایش سهم از FTTH (فیبر به خانه) روزهای کمتر را جبران کرد. سهام موسسه کوتاک در گزارشی اعلام کرد.

کارگزاری IIFL گفت که اضافه شدن 6.4 میلیون مشترک خالص جیو در طول سال مالی 4 بهتر از افزایش 5.3 میلیونی در سه ماهه سوم بوده است و ریزش در حدود 2 درصد ثابت مانده است. ما تخمین می زنیم که Jio بر اساس نرخ اجرای اخیر خود، 0.75 میلیون مشترک FTTH در سه ماهه چهارم اضافه کرده است.

انتظار می رود ARPU-mobile + FTTH خم شده Jio برای FY24 و FY25 به ترتیب با قیمت 186 و 213 روپیه باشد.

روز جمعه، جیو افزایش 13 درصدی سود خالص سالانه را در سه ماهه چهارم مالی به 4716 کرور روپیه گزارش کرد که با افزایش 11.9 درصدی درآمد حاصل از عملیات به 23394 کرور روپیه رسید. این شرکت در دوره سه ماهه 6.4 میلیون مشترک اضافه کرد و تعداد مشترکان خود را در پایان مارس به 439.3 میلیون رساند.

برآوردهای ARPU Q4 جیو در مورد رشد پهنای باند خانگی

تحلیلگران اضافه کردند که شرکت مخابراتی مجبور شد برای جذب و حفظ مشتری هزینه بیشتری بپردازد، زیرا هزینه فروش و اداره کل (SGA) به 530 کرور در سه ماهه از 500 کرور در سه ماهه سوم مالی در میان تداوم رقابت افزایش یافت.

ICICI Securities گفت، کشش در بخش FTTH به افزایش ترافیک داده در شبکه مخابراتی کمک کرد. برای سه ماهه مارس، مصرف سرانه داده 23.1 گیگابایت در ماه در مقایسه با 22.4 گیگابایت در ماه در سه ماهه قبل بود.

IIFL اضافه کرد که اخیراً طرح FTTH با قیمت جذاب Jio راه‌اندازی شده و قصد آن برای تمرکز بر دسترسی بی‌سیم ثابت 5G (FWA) در طول 24 سال مالی 24، ممکن است برای بازار پهنای باند خانگی آن پرکننده باشد.

“هدف های مدیریتی برای رسیدن به 100 میلیون خانه در (2 تا 3 سال آینده) با AirFiber (FWA). Jio شاهد افزایش مصرف در شهرهایی است که 5G در آنها مستقر است. بنابراین، بدون تغییر در تعرفه ها، مدیریت ARPU را پیش بینی می کند. بانک آمریکا گفت: رشد، آشکارا ناشی از مصرف است. به گفته تحلیلگران، این احتمال افزایش تعرفه ها در کوتاه مدت را کاهش می دهد. جی‌پی مورگان گفت: «جیو انتظار دارد رشد ARPU از مصرف داده‌ها به جای افزایش تعرفه‌های اصلی ناشی از افزایش مصرف داده ناشی از 5G باشد.»