جراحی بینی – دکتر بیگدلی

عمل زيبايي گوش با 3روش بيحسي موضعي، نيمهبيهوشي و بيهوشي قابل انجام است و در مورد نحوه جراحي با بيمار صحبت ميشود. چون قبل از عمل خیلی سرچ کرده و با چند دکتر صحبت کردم اخر سر دکتر منصور نصیری نژاد را انتخاب کردم حتی قبل از ایشون با دکتر بهنام هماهنگ کرده بودم تنها دلیلش که در لحظه اخر تصمیمم رو عوض کردم هم قیمت بود که ارزونتر بود هم اینکه نمونه کارهای دکتر نصیر زاده را دیدم خیلی خوشم امد تو اینستاگرام : اتوپلاستی (جراحی گوش) تهران رو سرچ کنید سایت ایشون رو میاره . کلمه ی اتوپلاستی از دو بخش«oto»به معنی گوش و«plasty»به معنی ترمیم و اصلاح تشکیل شده است. شایع ترین حالت، برجسته بودن لاله ی گوش است که می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد. ممکن است به علت تصادفات و ضربات لاله ی گوش دچار صدماتی مثل کنده شدن بخشی از آن یا شکستگی در غضروف لاله ی گوش شود که که در این حالت، بخصوص در افراد کشتی گیر که حالت گوش گل کلمی پیدا می کنند؛ برای اصلاح موارد ذکر شده جراحی اتوپلاستی انجام می شود. حتما شما هم افرادی را ديده ايد كه لاله هر دو گوششان و در موارد نادري لاله يك گوششان برجسته تر از معمول است .

گفتنی است نتایج حاصل از عمل جراحی پلاستیک گوش ها تا حد زیادی به تغییرات مورد نظر وابسته است، به این معنا که شکل و فرم گوش ها میتواند به دلخواه فرد مورد نظر و با در نظر گرفتن سلیقه او انجام شود. اما این زخم به دلیل اینکه در پشت یا درون گوش ها ایجاد می شوند در معرض دید نیستند. اما ﺍو بیآنکه اعتنائی بحرف من بکند، نگاه دردناکش رﺍ چند ثانیه بمن ﺍندﺍخت، دوباره پلکهای چشمش پائین ﺁمد. اگر بیمار کودک باشد، باید از قبل به مدرسه اطلاع دهید، چون بعد از روند، چند روز استراحت برای بهبود پس از درمان مورد نیاز می باشد. اسکارهایی که بعد از جراحی برای بیمار به وجود می آید دائمی است. ممکن است برای فرد به وجود آید. همچنین گوش های بیرون زده ممکن است فرد را هنگام گذاشتن کلاه برروی سر در برخی مشاغل را آزار دهد. اين دفورميتي كه جنبه ارثي دارد تاثيري بر روي ميزان شنوايي ندارد ولي معمولا اين برجستگي در سنین کودکی سوژه اي مناسب براي تمسخر كودك توسط همبازيهايش است و اين امر ميتواند بر روي روابط اجتماعي كودك تاثيرگذار باشد و چون همين روابط است كه سنگ بناي زندگي آينده فرد روي آن گذاشته مي شود، ميتواند روي آينده كاري وزندگي آتي كودك نيز تاثير گذار باشد و بدين دليل است كه اعلام مي كنيم بهترين سن براي اصلاح اين دفورميتي قبل از ورود به مدرسه است، هر چند كه براي اين عمل هيچوقت دير نيست وبسياري از مراجعه كنندگان به ما را نوجوانان و جوانان تشكيل مي دهند .

از دست زدن یا خارش گوش خودداری کنید. در هنگام عمل اتوپلاستی تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی قرار دارید و هیچ دردی احساس نمی کنید. نمونه کارهای این جراح بینی در تهران را می توانید از اینستاگرام ایشان دنبال کنید. به مدت دو هفته قبل و یک ماه بعد از عمل کشیدن سیگار باید متوقف شود زیرا سیگار کشیدن موجب کاهش جریان خون به پوست می شود و می تواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد. تا یک هفته بعد از عمل، یک محافظ بر روی سر قرار می گیرد. محلی را که روی استخوان در حال حرکت است و از طریق تاندونها به عضله متصل میشود، درج می نامند. یکی از خصوصیات آن دمش است که بالا نگه داشته شدهاست (حتی به هنگام حرکت). محل برش ها مورد نیاز قبل از جراحی توسط پزشک مشخص می شود. هنگامی که لبه گوش ها دور تر از سر قرار گرفته باشند. در صورت لزوم نرمۀ گوش را نیز میتوان کوچکتر کرده و یا از برجستگی آن نیز کاست. گوشهاي طبيعي و زيبا را بايد با چه معيارهايي بشناسيم؟

این گوش ها را می توان با عمل جراحی باز کرد و گوش خارجی را مجدداً شکل داد تا شبیه گوش دیگرشان شود. زیرا بعد از این سن گوش ها تقریبا تمامی رشد خود را کرده اند و همچنین بسیار انعطاف پذیر هستند. جراح شکل ، اندازه و محل قرارگیری گوش های شما را ارزیابی کرده و از آنها عکس عمل گوش برجسته در ایران می گیرد. گوش عضوی از بدن است که انواع صداها را به پیام عصبی تبدیل می کند. اولین قرار ملاقات بعد از جراحی ، 3 تا 7 روز بعد از جراحی برگزار می شود ، که در طول آن پانسمان برداشته می شود و زخم شما تحت کنترل قرار می گیرد. چه خطراتی در جراحی اتوپلاستی وجود دارد؟ پزشک شما به احتمال زیاد از شما می پرسد که چرا می خواهید اتوپلاستی انجام دهید و پس از عمل چه نتایجی را انتظار دارید. توصیه می شود که پانسمان را تا 5 روز روی محل مورد نظر نگه دارید و به هیچ وجه آن ترمیم گوش برجسته را برندارید. متاسفانه یکی از نگرانی افرادی که قصد انجام عمل گوش را دارند، ورم گوش بعد از اتوپلاستی میباشد.