توانایی شرکت های آدانی برای ارائه بدهی ها بهبود می یابد

بمبئی: توانایی شرکت آدانی انترپرایز با مسئولیت محدود (AEL) برای انجام تعهدات بدهی خود در مقایسه با سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است، زیرا وام‌ها کاهش یافته و درآمدها افزایش یافته است.

بر اساس محاسبات خود شرکت، نسبت پوشش خدمات بهره شرکت، معیاری برای سود عملیاتی آن در مقابل هزینه‌های بهره، در پایان سال مالی 23 در مقایسه با 2.41 سال قبل به 3.09 افزایش یافته است.

این پس از کاهش 7 درصدی بدهی ناخالص شرکت به 38320 کرور روپیه که 10544 کرور آن بدهی مؤسس و بقیه بدهی خارجی است.

داده های ارائه شده توسط سرمایه گذاران شرکت نشان می دهد که سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (ebitda) بیش از دو برابر سال به سال به 10,025 کرور رسیده است.

آدانی

« بازگشت به داستان های توصیه

وضعیت نقدی شرکت، از جمله موجودی بانکی، به 5374 کرور روپیه بهبود یافته است که 37 درصد بیشتر از سال قبل است.

جوگشیندر سینگ، مدیر مالی گروه آدانی، طی تماسی با سرمایه گذاران پس از کسب درآمد، گفت: تمرکز ما بر حفظ کیفیت اعتباری AEL در این ارقام مالی نشان داده شده است.

وی گفت: در نتیجه نسبت خالص بدهی به ارزش سهام ما از 5.2 برابر در سال گذشته بیش از نصف شده و به 2.2 برابر رسیده است.

پیامدهای گزارش فروشندگان کوتاه مدت ایالات متحده
تمرکز بر مشخصات بدهی گروه آدانی از زمانی که یک فروشنده کوتاه مدت مستقر در ایالات متحده گزارشی مبنی بر کلاهبرداری گسترده و دستکاری سهام در شرکت نفتی پورت به پخت و پز منتشر کرد، افزایش یافت. گروه آدانی هرگونه تخلف را رد کرده است.

قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در گروه آدانی کاهش یافت و بازده اوراق قرضه آن پس از انتشار این گزارش افزایش یافت که به اعتماد سرمایه گذاران و وام دهندگان لطمه زد و وام گرفتن سرمایه جدید را برای این گروه دشوار کرد. این توسعه سرعت تهاجمی را که با آن در حال گسترش بود متوقف کرد.

در حالی که بدهی ناخالص شرکت کاهش یافته است، هزینه مالی آن برای سه ماهه مارس تقریباً سه برابر شده و به 1525 کرور روپیه رسیده است. سینگ این را به حذف هزینه اجاره مربوط به یک خط ریلی در استرالیا و ادامه برنامه هزینه سرمایه در تجارت فرودگاه ها نسبت داد.

سینگ گفت که این شرکت همچنین برخی از بدهی های کوتاه مدت خود مربوط به فرودگاه ها و پروژه های استرالیا را به بلندمدت منتقل کرده است. به این ترتیب، بدهی ناخالص کوتاه مدت AEL تا 31 مارس به 4244 کرور روپیه در مقایسه با 19372 کرور در سال گذشته کاهش یافت.

بدهی ناخالص بلندمدت به 34076 کرور روپیه در مقابل 21652 کرور سال قبل رسید.

شرکت‌های آدانی کسب‌وکارهای جدیدی را برای گروه آدانی ایجاد می‌کند و در حال حاضر مشاغل مختلفی مانند معدن، تجارت منابع، فرودگاه‌ها، ساخت‌وساز جاده‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر و مراکز داده و غیره را در خود جای داده است.

بخش عمده ای از بدهی به حساب تجارت فرودگاه است. این کنگلومرا هشت فرودگاه از جمله بمبئی، احمدآباد، جیپور و لاکنو را در کارنامه خود دارد.

سینگ در تماس با سرمایه گذار گفت: “Adani Enterprises دارای باندهای زیادی است. مایه تاسف است که ما مجبور شدیم این گزارش سیاسی و مخرب را مرور کنیم.” این گروه از سال 2015 تا 2016 روند کاهش اهرم را طی کرده است. هشت سال است که ادامه دارد و همچنان ادامه دارد.