تماس گیرندگان ممکن است برای برقراری تماس از تلفن ثابت به تلفن های همراه از اول ژانویه پیشوند “0” داشته باشند

دهلی نو: تماس گیرندگان به زودی ملزم می شوند پیشوند “0” را برای برقراری تماس از طریق تلفن ثابت به تلفن های همراه در کشور اضافه کنند ، بخش مخابرات از تلفن های مخابراتی می خواهد تا 1 ژانویه برای اجرای سیستم جدید هماهنگی های لازم را انجام دهند. این بخش توصیه تنظیم کننده بخشی Trai را برای داشتن پیشوند “0” برای چنین تماس هایی پذیرفته است ، اقدامی که فضای کافی برای شماره گذاری خدمات مخابراتی را ایجاد می کند.

وزارت مخابرات (DoT) در بخشنامه ای در مورد “اصلاح الگوی شماره گیری از شماره های خط ثابت به شماره های تلفن همراه” برای اطمینان از منابع شماره گذاری کافی برای خدمات خط ثابت و تلفن همراه گفت ، توصیه های Trai به تاریخ 29 مه 2020 پذیرفته شده است توسط گروه

“موارد زیر ممکن است اجرا شود … تماس های ثابت با تلفن همراه با پیشوند” 0 “شماره گیری می شود. ممکن است اطلاعیه مناسب در سوئیچ های خط ثابت تغذیه شود تا مشترکان خط ثابت در مورد نیاز شماره گیری پیشوند” 0 “برای تمام تماس های ثابت به تلفن همراه ، “DoT در بخشنامه ای به تاریخ 20 نوامبر گفت.

این اعلامیه باید هر زمان که مشترک با یک تماس ثابت به تلفن همراه تماس می گیرد بدون پیشوند “0” پخش شود.

در بخشنامه منتشر شده در وب سایت DoT آمده است: “همه مشترکان خط ثابت باید از طریق شماره گیری” 0 “، یعنی امکانات شماره گیری STD ، فراهم شوند.

وزارت دفاع گفت كه زمان تا اول ژانویه به تمام ارائه دهندگان خدمات مخابراتی مجاز است كه این سیستم جدید را پیاده سازی كنند.

DoT گفت: “رعایت موارد مشابه ممکن است مورد تهدید واقع شود.”

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) در ماه مه سال جاری توصیه کرده است که برای برقراری تماس از شماره تلفن ثابت به شماره تلفن ، پیش شماره “0” را شماره گیری کنید.

با این وجود تنظیم کننده اعلام کرده است که معرفی پیشوند شماره گیری برای نوع خاصی از تماس به معنای افزایش تعداد ارقام شماره تلفن نیست.

Trai سپس همچنین اظهار داشت که این تغییر در الگوی شماره گیری ، 2544 میلیون منبع شماره گذاری اضافی برای خدمات تلفن همراه ایجاد می کند تا نیازهای آینده را تأمین کند.