تماس‌ها را محدود می‌کند، تعداد شارژ داده‌ها برای بهبود ARPU

بمبئی: اپراتورهای مخابراتی Reliance Jio، Bharti Airtel و Vodafone Idea (Vi) اقداماتی را انجام می‌دهند، مانند مسدود کردن تماس‌های دریافتی پس از انقضای دوره بسته و محدود کردن تعداد شارژ داده‌ها پس از پایان اعتبار صوتی یک طرح، برای افزایش میانگین درآمد هر کاربر (ARPU) بدون نیاز به افزایش تعرفه.

به گفته تحلیلگران، با این حال، افزایش قابل توجهی در ARPU تنها زمانی اتفاق می افتد که تعرفه ها افزایش یابد، که پیش از انتخابات عمومی سال آینده انتظار نمی رود.

کارگزاری IIFL در اخیراً اعلام کرد: «ابتکارات بهبود ARPU از طرف مخابرات به شکل مسدود کردن تماس‌های دریافتی در صورت عدم شارژ مشتری و اجازه شارژ کردن داده‌ها تنها سه بار پس از انقضای مدت اعتبار طرح صوتی و داده‌ای است». گزارش.

g1

به گفته تحلیلگران، ایده این است که اطمینان حاصل شود که کاربران برنامه های خود را به سرعت پس از انقضا شارژ می کنند، بنابراین جریان ثابت درآمد را تضمین می کند. به گفته مدیران و تحلیلگران صنعت، از سوی دیگر، محدود کردن افزایش داده‌ها، مشتریان را به ارتقای برنامه‌های داده با قیمت بالاتر با تخصیص بیشتر سوق می‌دهد.

شرکت‌های مخابراتی معمولاً پس از پایان اعتبار، یا تاریخ انقضای طرح، مدتی مهلت ارائه می‌دهند. طبق گزارش IIFL، با این حال، Bharti Airtel در مسدود کردن تماس‌های ورودی سخت‌گیرانه‌ترین بوده است.

یک راه حل بلند مدت نیست: کارشناسان

به گفته مدیران صنعت، مسدود کردن تماس‌های دریافتی برای مشتریانی که حتی پس از دوره مهلت شارژ نکرده‌اند، در حال حاضر یک رویه صنعتی است، و دوره مهلت ارائه شده توسط هر شرکت مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند اطلاع داده شده است. هم Bharti Airtel و هم Jio رشد ARPU حاشیه ای تا ثابت را برای سه ماهه چهارم 2022-2023 گزارش کرد. ARPU Bharti Airtel در سه ماهه به 193 روپیه ثابت بود، در حالی که ARPU Jio با اندکی افزایش به 178.8 روپیه از 178.2 روپیه در سه ماهه قبل رسید. Vi هنوز اطلاعات مالی خود را برای سه ماهه منتهی به 31 مارس فاش نکرده است.

g2

Bharti Airtel که می خواهد ARPU ها در میان مدت به 300 روپیه افزایش یابد، Jio و Vi تا زمان انتشار به سوالات ET در مورد این موضوع پاسخ ندادند.

مورتوزا کاچوالا، مدیر عامل، شرکت عضو Protiviti برای هند گفت: “Telcos باید به دقت اجرای خود را ارزیابی کند (چنین استراتژی هایی برای افزایش ARPU). ایجاد تعادل بین رضایت مشتری و رشد درآمد برای حفظ تجربه مشتری مثبت و حفظ پایگاه مشترک وفادار بسیار مهم است.” .

کارشناسان همچنین می‌گویند که اقدامات مربوط به توقف تماس‌های دریافتی یا محدود کردن تعداد بالای داده‌ها می‌تواند در بهترین حالت به عنوان توقف عمل کند و راه‌حل بلندمدتی برای رشد قابل توجه APRU ارائه نمی‌کند.

یک تحلیلگر با یک کارگزاری پیشرو که تمایلی به این امر نداشت، گفت: «در حالی که این اقدامات به افزایش ARPU در مقادیر کم کمک می کند، همانطور که از اعداد سه ماهه چهارم مالی مشهود است، تنها افزایش تعرفه های اصلی می تواند به رشد قابل توجهی در متریک کمک کند. شناخته شده است.

با این حال، به گفته تحلیلگران، با توجه به برنامه ریزی انتخابات عمومی برای نیمه اول سال 2024، دور بعدی افزایش تعرفه ها تنها پس از انتخابات قابل انتظار است.

هر دو Vi و Bharti Airtel نگرانی خود را در مورد قیمت‌گذاری ابراز کرده‌اند و مدیر اجرایی Bharti Airtel، Gopal Vittal، ساختار قیمت‌گذاری مخابرات هند را در آخرین تماس‌های درآمدی شرکت «شکسته» خواند.

در اوایل سال جاری، آکشایا موندرا، رئیس وی، گفت که هنجارهای تعرفه در کشور باید از یک ساختار یکسان به ساختار «پرداخت برای آنچه استفاده می‌کنید» تغییر کند.

هند آخرین بار در نوامبر تا دسامبر 2021 شاهد افزایش تعرفه ها در سه شرکت مخابراتی بود. از آن زمان تاکنون، افزایش قابل توجهی در تعرفه های پیش پرداخت مشاهده نشده است. در نوامبر 2022، Bharti Airtel شروع به افزایش تعرفه بسته های سطح پایه خود از 99 روپیه به 155 روپیه در بازارهای هاریانا و اودیشا کرد و اکنون این کار را در 22 دایره انجام داده است.

با توجه به اینکه تفاوت بین قیمت های پیش پرداخت و پس پرداخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، انتظار افزایش تعرفه های پس پرداخت وجود داشت. به گفته تحلیلگران، از آنجایی که Jio تلاش های خود را برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در بخش پس از پرداخت از طریق برنامه هایی با قیمت تهاجمی افزایش داده است، استراتژی ای که رئیس صنایع Reliance، Kiran Thomas در تماس با درآمد سه ماهه چهارم شرکت تکرار کرد، اکنون در حال تغییر است. .