تراکنش‌های دیجیتال در حال افزایش است، اما بانک‌ها برای پیشبرد رشد، «شاخه‌های خود» را ترک می‌کنند

بانک‌ها تمرکز خود را بر گسترش شبکه فیزیکی بازگردانده‌اند، زیرا آنها به شدت شعبه‌های خود را باز می‌کنند و این انتظار را ندارند که رشد تراکنش‌های دیجیتال می‌تواند وابستگی به شعب فیزیکی را کاهش دهد.

بانک HDFC قرار است 600 شعبه را در مناطق نیمه شهری و روستایی در طول سال مالی 2024 افتتاح کند، همچنین در مناطق شهری نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین انتظار می‌رود بانک ICICI بیش از 500 شعبه جدید در سراسر مناطق جغرافیایی افتتاح کند در حالی که بانک کوتاک ماهیندرا 150 شعبه را در سال مالی جدید افتتاح خواهد کرد.

Sandeep بخشی، دکتر ICICI Bank، در جریان فراخوان سرمایه‌گذاران پس از کسب درآمد، گفت: «در این سال، سرعت افزایش شعب به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است». ما 480 شعبه در سال اضافه کرده‌ایم و از این 180 شعبه در سه ماهه چهارم آمده‌اند. بنابراین، من فکر می‌کنم که این یک نرخ ابتدایی است و باید شاهد افزایش قابل توجه شعبه‌ها در سال آینده نسبت به آنچه امسال بودیم، باشیم. ”

وام دهنده خصوصی تا 31 مارس 2023 دارای 5900 شعبه بود.

تراکنش‌های دیجیتال در حال افزایش هستند، اما بانک‌ها برای افزایش رشد، شعبه می‌کنند

بانک HDFC محدود به ادغام تهاجمی ترین بانک در این فضا بوده است. این بانک در طول سه ماهه مارس 638 شعبه اضافه کرد که کل شعبه های اضافه شده در سال مالی 2023 را به 1479 شعبه رساند. کل شبکه شعب بانک 7821 شعبه است. این بانک همچنین در نظر دارد در سال مالی 24 675 شعبه در مناطق نیمه شهری و روستایی افتتاح کند.

Srinivasan Vaidyanathan، مدیر مالی بانک HDFC، گفت: در سال مالی 24، ما انتظار داریم به سرعتی که در 15 ماه تا 18 ماه گذشته انجام داده‌ایم ادامه دهیم. “ما هر سه ماه یک بار سهام اضافه شده به شعبه را برای مشاهده در دسترس بودن، پتانسیل بازار و شناسایی بازار بررسی می کنیم. دومین تمرینی که انجام می دهیم این است که به گذشته نگاه کنیم تا عملکرد کارهایی را که قبلا انجام داده ایم و چگونگی پیشرفت آن در منحنی را ببینیم. این رویکرد با توجه به خط سیری که ادامه می‌دهیم و نتایجی را که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم به بار می‌آورد، به ارزیابی هر سه ماهه ادامه خواهد داد.”

بانک خصوصی دیگر کوتاک ماهیندرا حضور خود را از پنج ایالت در مارس 2022 به 10 ایالت در مارس 2023 گسترش داد و 252 شعبه قبل از میلاد را اضافه کرد.

ویرات دیوانجی، رئیس شعبه بانکی در بانک کوتاک ماهیندرا، گفت: «از لحاظ مفهومی، فکر نمی‌کنم تغییری در نحوه گسترش شعبه‌مان ایجاد شود. تمرکز ما بر روی مترو ادامه دارد زیرا نسبت بیشتر خواهد بود. ما در سال مالی گذشته نزدیک به 100 شعبه انجام داده ایم. و در سال مالی 2024 به آینده نزدیک به 150 شعبه دیگر انجام خواهیم داد. بنابراین استراتژی ما برای انجام کار اندازه گیری شده است. گسترش شبکه همچنان ادامه دارد و در نظر داشته باشید که اوضاع در جبهه دیجیتال چگونه در حال توسعه است.”