تجارت کالا: افزایش نرخ ها در حال تغییر شکل معاملات کالایی است که زمانی سودآور بوده است

نرخ‌های بهره بالاتر، معامله‌گران کالا را وادار می‌کند تا در برخی معاملات تجدیدنظر کنند و قیمت‌ها را بالا ببرند، در آخرین مثالی که نشان می‌دهد چگونه دوره رشد سریع بانک مرکزی در حال تغییر شکل کسب‌وکار جهانی است.

شرکت هایی که خرید، فروش و حمل و نقل منابع طبیعی جهان را انجام می دهند، به ویژه در برابر افزایش نرخ ها آسیب پذیر هستند، زیرا آنها برای تامین مالی تجارت خود به خطوط بانکی متکی هستند – از حمل و نقل محموله گندم یا نفت گرفته تا نگهداری از انبارهای آلومینیوم.

با افزایش نرخ‌ها، هزینه‌های اضافی یک سفر چند هفته‌ای یا ذخیره‌سازی طولانی مدت در انبار یا تانکر، برخی از تجارت‌ها را بسیار جذاب‌تر می‌کند. هزینه تامین مالی می تواند تعیین کند که آیا معاملات انجام می شود یا خیر، و برخی از شرکت ها به دنبال انتقال هزینه به مشتریان خود یا خروج کامل از برخی معاملات هستند.

پیر گالتیه، رئیس امور مالی تجارت کالا در Banque de Commerce et de Placements در مصاحبه ای گفت: «این کاملاً زنجیره تأمین را تغییر می دهد، ما مشتریانی داریم که به ما مراجعه می کنند و می گویند که باید مدل های تجاری خود را به دلیل نرخ بهره تجدید نظر کنند. . بازیکنان می‌توانستند محموله‌ای بزرگ بخرند و آن را به مدت یک ماه یا بیشتر با هزینه‌ای قابل تحمل در انبار قرار دهند. اکنون کمی متفاوت است، هزینه حمل بسیار بالاتر است و یک گزینه نیست.

396692988بلومبرگ

فشار بر معامله گران کالا نمونه ای از این است که چگونه پایان عصر پول ارزان دنیای تجارت را تغییر می دهد. اما برخلاف بخش‌هایی مانند فناوری و کریپتو، چرخه تجاری معامله‌گران کالا در جهت مخالف حرکت کرده است و ضربه را کاهش می‌دهد، به طوری که حتی با افزایش نرخ‌های بهره، سود بی‌سابقه‌ای کسب می‌کنند.

به گفته موسسه مشاوره الیور وایمن، این صنعت در سال 2022 حتی با احتساب هزینه هایی مانند حمل و نقل و امور مالی، حدود 115 میلیارد دلار درآمد داشته است که افزایشی نزدیک به دو سوم نسبت به سال گذشته داشته است.

نرخ بهره تنها یک عنصر از هزینه‌هایی است که در معاملات معمولی کالاها وارد می‌شود – حتی انتقال محصولات از یک بندر به بندر دیگر به معنای اجاره کشتی و گرفتن بیمه برای سفر است. سپس هزینه پوشش مشتقات برای قفل کردن قیمت محموله، و وثیقه به شکل حاشیه برای فعال کردن این موقعیت ها وجود دارد.

با این حال، این صنعت به‌ویژه در معرض افزایش نرخ‌ها قرار دارد، زیرا خانه‌های تجاری برای مقادیر زیادی پول مورد نیاز برای خرید، حمل و نقل و ذخیره حجم زیادی از کالاها به اعتبار بانکی متکی هستند.

مبالغ سود انباشته به سرعت جمع می شود: به عنوان مثال، با قیمت های فعلی، یک محموله معمولی نفت کوره LR1 می تواند حدود 46 میلیون دلار هزینه داشته باشد، و یک تاجر نفت سایز متوسط ​​احتمالاً چندین بار در هر لحظه حمل و نقل خواهد کرد. گروه غول تجاری ترافیگورا در پایان سال مالی گذشته خود مجموعا خطوط اعتباری 73 میلیارد دلاری با شبکه ای از حدود 140 بانک در سراسر جهان داشت.

یکی از حوزه‌هایی که نرخ بهره در آن یک عامل مرکزی است، زمانی است که معامله‌گران کالاها را خریداری و نگهداری می‌کنند. به عنوان مثال، از زمانی که نرخ بهره پس از بحران مالی سال 2008 به سطوح نزدیک به صفر رسید، ذخیره فلز در انبارها برای یک لحظه مناسب برای فروش یکی از ویژگی های بازار آلومینیوم بوده است.

396472286بلومبرگ

با افزایش نرخ‌ها، قیمت‌های آتی با نرخ فزاینده‌ای – یا “contango” – نسبت به نرخ‌های نقدی معامله می‌شوند تا هزینه حمل بالاتر را منعکس کنند. دانکن هابز، سرپرست تحقیقات در تاجر فلزات Concord Resources Ltd، گفت: اما حتی گسترده‌ترین کانتانگو از سال 2008 تنها برای جبران هزینه‌های مالی گران‌تر کافی است.

او گفت: “این گسترش برای جبران باید از بین برود، و اگر این اتفاق نیفتد، می توانید تصور کنید که برخی از افراد از آن فضا دور می شوند.”

در موارد دیگر، افزایش هزینه های مالی برای معامله گران در قیمت های بالاتری که برای مشتری نهایی نمودار می شود منعکس می شود. مایکل وینستون، مدیر نفت خام و نفت کوره در خانه تجاری Novum Energy Trading Corp می‌گوید: هزینه‌های قراردادهای نفتی با حجم کم برای خریداران مستقر در دریای کارائیب “در سال جاری بسیار افزایش یافته است.”

او گفت: «این به لجستیک دقیق بستگی دارد، اما من فکر می‌کنم با هزینه‌های مالی، علاوه بر نرخ‌های حمل‌ونقل بالاتر، برخی از قراردادهای فروش گازوئیل و نفت کوره ما بین شش تا ده دلار در هر بشکه افزایش یافته است.»

Galtié از BCP گفت، توانایی ثابت نگه داشتن سود با افزایش قیمت ها و حفظ حاشیه ها گاهی اوقات می تواند یک مسئله مقیاس باشد و بازیکنان متوسط ​​تحت فشار بیشتری قرار دارند.

با این حال، حتی بزرگترین بازیگران مجبورند هزینه های اضافه شده را بسنجید.

«در حال حاضر نقدینگی محدود است و سرمایه گران است. کریستوفر بیک، عضو کمیته اجرایی بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان، گروه ویتول، پس منظور این است که اگر می‌خواهید در بازار فعالیت کنید، به حاشیه‌های بالاتری نیاز دارید تا پایه عملیاتی خود را پوشش دهید. در یک پنل در هفته بین المللی انرژی گفت. “این کار دشوارتر می شود.”