تجارت هند در حال کار برای جایگزینی مینیون ها و حرکت به سمت هدف صادرات 2 تریلیون دلاری است

دولت به زودی ساختار یک نهاد تجاری واحد را برای ارتقای صادرات هند با تمرکز بر محصولات و بازارهای خاص نهایی خواهد کرد تا تا سال 2030 به صادرات 2 تریلیون دلاری دست یابد.

این نهاد که احتمالاً تجارت هند نامیده می شود، می تواند در خطوط سازمان تجارت خارجی ژاپن (JETRO) و آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی (KOTRA) راه اندازی شود و جایگزین شوراهای چندگانه ترویج صادرات خواهد شد. یک مقام ارشد دولتی به ET گفت که از این پس زیر نظر بدنه تجاری فعالیت خواهد کرد.

رایزنی‌ها در مورد خطوط گسترده بدنه تجاری، از جمله ساختار و عملکرد آن آغاز شده است و می‌توان به زودی یک پیشنهاد رسمی ارائه کرد.

نیاز به یک نهاد متمرکز برای کمک به دولت در شناسایی محصولات و بازارهای کلیدی احساس شده است که باید برای بهبود صادرات، افزایش کارایی و پاسخگویی در مورد هرگونه سستی در صادرات در آینده مورد استفاده قرار گیرند. این مقام مسئول گفت: این نهاد متمرکز شکاف بین مرکز و صنعت را پر خواهد کرد و بر روی یک نقشه راه جامع با اهداف سالانه تعیین شده برای دستیابی به رقم صادرات 2 تریلیون دلاری کار خواهد کرد. “علاوه بر این، همچنین مسئول هدایت تمام وجوه به EPCها از جمله کمک هزینه ابتکاری دسترسی به بازار خواهد بود.”

یکی دیگر از مقامات گفت: «یک نهاد اختصاصی ترویج تجارت، راهبرد، تقویت «نام تجاری هند» و تقویت مذاکرات ما خواهد بود. همچنین انتظار می رود که بدنه جدید فرصت های تجارت بین المللی را در بازارهای دست نخورده بررسی کند.

ETPT-14-10042023

ارتقای تجارت توسط بخش خصوصی
انتظار می رود که این نهاد تجاری ضمن شناسایی گلوگاه ها برای محصولات و بازارهای موجود، صادرکنندگان جدید را تبلیغ کند. دولت معتقد است که سازمان ارتقای تجارت هند که به همین منظور ایجاد شده است، تا حد زیادی بر نمایشگاه های تجاری تمرکز کرده است، در حالی که فرصت را از دست داده است. در مورد نیاز کلیدی برنامه ریزی برای ارتقای صادرات.

منابع گفتند همچنین طرحی برای تقویت تجارت در بخش خصوصی وجود دارد.

صادرات کالاهای هند در سال های 2022-23 به 447 میلیارد دلار رسید، در مقایسه با 422 میلیارد دلار در سال های 2021-22، رشدی نزدیک به 6 درصدی، با وجود چالش های جهانی مانند افزایش قیمت مواد خام، محدودیت در صادرات برخی محصولات و جنگ روسیه و اوکراین. .

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.