تجارت جهانی در اثر ضربه به مرسک، همانطور که انتظار می‌رفت بیشتر کاهش یافت

AP Moller-Maersk A/S، پیشگامی برای تجارت جهانی، پس از گزارش سود عملیاتی سه ماهه اول که با کاهش حجم حمل و نقل و کاهش نرخ حمل و نقل، بیش از نصف کاهش یافت، نتایج ضعیف تری را برای بقیه سال 2023 نشان داد.

مرسک که نزدیک به یک پنجم کانتینرهای جهان را حمل می کند، هشدار داد که سه ماه اول سال 2023 “بهترین سه ماهه سال مالی خواهد بود.” این شرکت مستقر در کپنهاگ روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد. پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهانی در سال جاری در حدود 2 درصد «ضعیف» باقی بماند.

وینسنت کلرک، مدیر اجرایی شرکت بلومبرگ در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: “هنوز ابرهای زیادی وجود دارد که باید آنها را مدیریت کنیم.”

با کاهش فعالیت های تجاری، شرکت ها به جای انتقال کالاهای جدید از آسیا به اروپا و ایالات متحده به دنبال کاهش موجودی انبارها هستند. این یک چرخش شدید از سال‌های 2021 و 2022 است، زمانی که افزایش تقاضا برای کالاهای مصرفی در طول همه‌گیری کووید-19، همراه با مشکلات زنجیره تامین که عرضه کشتی‌ها را محدود می‌کند، منجر به سودهای بی‌سابقه در صنعت حمل و نقل شد.

397938298بلومبرگ

در سه ماهه اول، مرسک کاهش 56 درصدی درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک را به 3.97 میلیارد دلار گزارش داد. این در مقایسه با برآورد میانگین 3.55 میلیارد دلاری در نظرسنجی از تحلیلگران است. به گفته مدیرعامل، حجم ها در سه ماهه 9.4 درصد کاهش یافت و نرخ حمل و نقل 37 درصد کاهش یافت و به سطح سربه سر نزدیک شد.

ارزش سهام تا 3.2 درصد کاهش یافت و اکنون در ساعت 9:30 صبح در کپنهاگ با افت 1 درصدی به 11915 کرون رسید. این کاهش سهام مرسک را به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته رساند.

این شرکت کشتیرانی پیش بینی خود را تکرار کرد که حجم حمل و نقل کانتینری جهان ممکن است در سال جاری تا 2.5 درصد کاهش یابد. همچنین به پیش‌بینی مالی سالانه خود مبنی بر 8 تا 11 میلیارد دلار Ebitda پایبند بود که تقریباً یک چهارم رقم 2022 است.

برای جلوگیری از رکود شدیدتر، Clerc اشاره کرد که صنعت کشتیرانی نیاز به نظم و انضباط در ظرفیت دارد و ممکن است مجبور شود کشتی های بیشتری را در اواخر امسال بیکار کند.

او در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ به آنا ادواردز گفت: «ما قبلاً شاهد بودیم که ظرفیت زیادی برای تطبیق با تقاضای حجم کمتر خالی شده است. همچنین برخی از خطرات جانبی عرضه در قالب کشتی‌های جدید که در نیمه دوم سال و در آینده به خدمت می‌آیند، وجود دارد. این یک چالش جدید برای صنعت ایجاد خواهد کرد.”

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.