تجارت با افزایش 60 درصدی حمل و نقل مواجه شد

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 22 اکتبر 2020)

بمبئی: تجارت ، اعم از صادرات و واردات ، طی چند هفته گذشته به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است پس از آنکه بارهای حمل و نقل دریایی در چند وقت اخیر یکی از بالاترین افزایش های 60 درصدی را داشته است. این توسعه پس از افزایش قابل توجه شرکتهای حمل و نقل صورت گرفت. برای بدتر کردن وضعیت ، صادر کنندگان به دلیل واردات کمتر در چند ماه گذشته با کمبود گسترده ظروف مواجه هستند.

تأثیر هزینه در صنایع مختلفی مانند مهندسی ، اجزای خودکار ، مواد شیمیایی ، داروخانه و دستگاه ها احساس می شود. فقط در ماه اکتبر هزینه حمل 20-30٪ افزایش یافته است. حمل و نقل هوایی نیز به دلیل کاهش پروازهای خارج از کشور به دلیل همه گیر شدن ، 30-40٪ افزایش یافته است. کارشناسان صنعت به TOI گفتند ، برای واردکنندگان ، این یک ضرر مضاعف است – در پی افزایش نرخ حمل و نقل ، از نظر عوارض هزینه بیشتری وجود دارد که بر حاشیه شرکت ها تأثیر می گذارد.

رئیس فدراسیون سازمانهای صادراتی هند (FIEO) ، شراد کومار ساراف به TOI گفت ، “صادرات بیشتر تحت تأثیر حمل و نقل دریایی است که در آن طی 60 ماه گذشته 60 درصد نرخ برای بنادر اصلی اروپا افزایش یافته است. به همین ترتیب ، نرخ حمل بار به بنادر آمریکای لاتین 50 درصد افزایش یافته است و برای ایالات متحده از ماه فوریه به طور منظم افزایش می یابد. این یک افزایش بی سابقه است و نشانه روشنی از تجارت انحصاری و ناعادلانه است. ”

نرخ حمل و نقل برای ماه اکتبر از 300 دلار به 800 دلار (به ازای 40 بار کامل بار کانتینر) به ویژه برای بنادر خاورمیانه ، اروپا ، شمال و جنوب آمریکا به شدت افزایش یافته است. در دسترس بودن کانتینرها حتی در بندرهای عادی مانند موندرا و ناهاوا شوا نیز بدتر شده است ، در حالی که وضعیت در انبارهای کانتینر داخلی بدتر است. “همچنین محموله های زیادی در بندرها وجود دارد که منجر به تاخیرهای بی رویه و افزایش هزینه ها (برای صنعت) می شود. واردات تحت بررسی های كامل قرار می گیرد. ”رئیس شورای حمایت از صادرات دارویی هند (پارمكسیل) دینش دعا گفت.

ترخیص محموله ها در حال حاضر 15-20 روز طول می کشد ، در حالی که تقریباً یک هفته قبل از آن انجام نشده است. این امر همچنین به ارزیابی بی چهره در بنادر نسبت داده می شود. طبق نامه ای به اداره کل حمل و نقل ، این صنعت با طرح این موضوع به دولت ، به دنبال یک نهاد نظارتی برای شرکت های حمل و نقل است که از بنادر داخلی کار می کنند. در این نامه که یک نسخه از آن با TOI است ، می افزاید: “خطوط حمل و نقل از ماه ژوئیه به طور مداوم از دو ماه هفتگی یا ماهانه حمل و نقل (نرخ) را افزایش می دهند. علاوه بر این افزایش ، محموله ها با پر شدن کشتی ها به تأخیر می افتند. شرکت های حمل و نقل می توانند با تشکیل کارتل بار را افزایش دهند. ”

صنایع سراسر کشور نگران هستند. ماهش د دوشی ، رئیس انجمن تولیدکنندگان دارو هند (IDMA) ، گفت: “حمل بار هوایی و دریایی طی چند ماه گذشته افزایش یافته است ، که ممکن است بر شرکت ها تأثیر بگذارد.”

استیو فلدر (MD) شرکت تدارکات Maersk (جنوب آسیا) گفت: “نرخ حمل و نقل تابعی از تقاضا و عرضه است و براساس چگونگی تغییر این دو متفاوت است. واضح است که کمبود تجهیزات بر عرضه تأثیری می گذارد و ما به طور مداوم به دنبال مدیریت آن هستیم. در ماه های اخیر ، به دلیل عدم تعادل بین واردات و صادرات به هند ، کمبود تجهیزات در بازار به طور کلی مشاهده شده است. با این حال ، هدف ما اطمینان از این است که می توانیم به مشتریان خود در زمینه تجارت خود کمک کنیم. با افزایش صادرات از مناطق مختلف کشور ، ما باید ظروف خالی را متناسب با آن در سرتاسر هند قرار دهیم ، بنابراین به هزینه کلی لجستیک اضافه می شود. ”