بیمه گران به دنبال سوپ برای پوشش توانمندی های ویژه هستند

مدیران صنعت گفتند که شرکت های بیمه عمومی به دنبال معافیت های مالیاتی یا یارانه مستقیم برای ارائه پوشش کامل به افراد دارای توانمندی خاص از طریق ارائه محصولات جدید هستند.

آنها گفتند که این امر پس از آن صورت می گیرد که سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) از بیمه گذاران خواسته است که یک محصول بیمه جدید در این راستا ارائه دهند. یکی از مدیران ارشد یکی از شرکت‌های بیمه عمومی گفت: بیمه‌گران در این زمینه به IRDAI نمایندگی خواهند کرد.

“در درون بازیگران این دیدگاه وجود دارد که دولت باید در حالت ایده آل مسئولیت رفاه افراد دارای توانمندی ویژه را مانند کشورهای خارجی بپذیرد، و اگر از بیمه گذاران در هند خواسته شود که چنین پوشش های ویژه ای را ارائه کنند، باید به صنعت داده شود. معافیت یا یارانه مالیاتی.»

این موضوع ماه گذشته در جلسه بیمه‌گران عمومی مورد بحث قرار گرفت، جایی که اکثر بیمه‌گران از اجباری کردن چنین محصولاتی ابراز نگرانی کردند.

g3

این مدیر اجرایی گفت: درخواست IRDAI پس از برخی از تصمیمات اخیر دادگاه صادر شد.

در ماه فوریه، IRDAI بخشنامه ای صادر کرد مبنی بر اینکه هر بیمه سلامت عمومی و مستقل باید به طور اجباری محصولات مربوطه خود را برای افراد دارای توانمندی خاص فوراً راه اندازی و عرضه کند. این بیانیه گفت که بیمه نامه درمانی باید بیماری های روانی، اچ آی وی، ایدز و ناتوانی ها را پوشش دهد.

رگولاتور همچنین از شرکت های بیمه خواست تا یک خط مشی الگویی تهیه کنند که حداقل الزامات و مشخصات طراحی محصول را مشخص کند.

یکی دیگر از مدیران اجرایی با تاکید بر لزوم بررسی نحوه مدیریت ریسک بدون تحمیل بار به بیمه‌گران، گفت: یک دیدگاه این است که چنین پوششی می‌تواند محدودکننده باشد و نه کامل.

در دسامبر 2022، یک حکم دادگاه عالی دهلی گفت که حق زندگی شامل حق سلامتی است و به IRDAI دستور داد تا جلسه ای از همه بیمه گذاران برای طراحی طرح هایی برای افراد دارای معلولیت و معرفی آنها ترجیحاً ظرف دو ماه برگزار کند.