بیل گیتس: بیل گیتس رویکرد دیجیتال مالی هند را الگویی جهانی می داند

بیل گیتس ، پیشگام فناوری ، از سیاست های هند در زمینه نوآوری مالی و شمولیت تمجید کرد و گفت بنیاد نیکوکاری وی با سایر کشورها در حال کار است تا فن آوری های منبع باز را با استفاده از مدل اجرای این کشور گسترش دهد.

هند سیستم عامل های بلند پروازانه ای را برای شناسایی جهانی و پرداخت دیجیتال ایجاد کرده است ، از جمله بزرگترین پایگاه داده بیومتریک جهان و سیستمی برای ارسال روپیه بین هر بانک یا برنامه تلفن های هوشمند. گیتس گفت که این سیاست ها هزینه و اصطکاک توزیع کمک به فقرا ، به ویژه در طول بیماری همه گیر را به شدت کاهش داده است.

گیتس روز سه شنبه در جشنواره فین تک سنگاپور گفت: “اگر مردم قصد دارند در حال حاضر یک کشور را مطالعه کنند ، غیر از چین ، من می گویم که آنها باید به هند نگاه کنند.” “همه چیز در آنجا منفجر می شود و نوآوری در مورد آن سیستم فوق العاده است.”

پرداخت های دیجیتال هند پس از آنکه دولت در سال 2016 اقدام به خالص سازی از پول کرد ، شروع به کار کرد و در اقدامی برای جلوگیری از فساد اداری و هل دادن هند از پول نقد ، بیشتر اسکناس های بانکی با ارزش کشور را باطل کرد. با استفاده از رونق استفاده از تلفن های هوشمند و نرخ داده های بی سیم که در پایین ترین سطح در جهان است ، به رابط پرداخت های متحد یا UPI کمک شده است.

هند دستور می دهد كه شركت ها از پلتفرم UPI آن استفاده كنند تا پرداخت ها به راحتی در میان تمام سرویس ها از جمله سرویس های Facebook Inc.، Amazon.com Inc.، Walmart Inc.، Paytm و هر شركت جدید ارسال شود. هزینه های صفر کاربر نیز لازم است.

در این کنفرانس مجازی ، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس گفت: “هند یک نمونه عالی است.” وی افزود ، سازمان وی در حال حاضر به برخی از كشورهایی كه استانداردهای لازم را ندارند برای كمك به سیستم های مشابه مبتنی بر فن آوری های منبع باز كمك می كند.

سیستم بیومتریک هند – که در هندی Aadhaar یا “بنیاد” نامیده می شود – نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را ایجاد کرده است زیرا همچنین می تواند برای نظارت دولت بر شهروندان استفاده شود. نخست وزیر نارندرا مودی قبل از روی کار آمدن با این سیستم مخالفت کرد ، اما از آن زمان آن را پذیرفته است. کشورهایی مانند روسیه ، مراکش و بنگلادش ابراز علاقه به این رویکرد کرده اند.

به طور کلی ، گیتس نسبت به سرعت تولید واکسن برای رفع بیماری همه گیر Covid-19 خوشبین بود. وی انتظار دارد در سه ماهه اول سال آینده حدود شش روش درمانی در دسترس باشد که وی آن را یک موفقیت قابل توجه خواند.

وی گفت: “موارد دیجیتالی به طور كلی – یادگیری از راه دور ، پزشكی از راه دور ، دارایی دیجیتال – بسیار پیشرفته بوده اند.” “بنابراین گرچه همه گیری وحشتناک بوده است ، اما برخی از این نوآوری ها ، از جمله سرعت ساخت واکسن ، را تحت فشار قرار داده است.”

اما گیتس هشدار داد که پرداختن به ویروس باید به روشی عادلانه انجام شود – کشورهای ثروتمند نباید تصمیم بگیرند که چه کسی به واکسن دسترسی پیدا می کند. به همین دلیل بنیاد وی در حال کار با تولیدکنندگان جهانی ، از جمله موسسه سرم در هند ، برای اطمینان از تعداد کافی دوز با قیمت مناسب است.

وی گفت که انتظار دارد واکسن ها ویروس کرونا را در سال 2022 پایان دهند ، هرچند در مورد خود ارضا شدن هشدار داد.

وی گفت: “ما نمی توانیم فراموش كنیم كه همه گیری دیگری رخ خواهد داد ، بنابراین ما باید سرمایه گذاری كرده و آماده باشیم.”