به روزرسانی رشد بانکی هند: رشد بانکداری هند برای چند سال آینده به دلیل Covid تحت تأثیر قرار خواهد گرفت

بمبئی: در گزارش Dun و Bradstreet گفته شده است كه بانك های هند می توانند تأثیر همه گیر كوید را در رشد خود برای چند سال آینده ببینند و آنها مجبورند خود را با روش های جدید پیشبرد مشاغل وفق دهند. در این گزارش آمده است که تأثیر واقعی همه گیری فقط پس از پایان مهلت قانونی قابل مشاهده است.

در این گزارش آمده است: “انتظار می رود ركود جهانی و سیاست های انبساطی پولی كه توسط كشورها در سطح جهان انجام شده است ، بخش های مالی را با بخش بانكی كه احتمالاً طی چند سال آینده نقصان داشته باشد ، تغییر دهد.”

اکثر بانک ها همچنین قرار است تا با پایان مهلت توقف در دسامبر ، به تأثیر واقعی همه گیر Covid پی ببرند. بسیاری از بانک ها از RBI خواسته اند که طبق ردیاب های صنعت ، با مهلت قانونی برای سه ماه آینده ادامه دهد. اگرچه در حال حاضر ، به نظر نمی رسد که بانک مرکزی هنوز تصمیمی اتخاذ کرده است.

“انتظار می رود که پس از انقضا مهلت قانونی ، ضرر وام توسط بانک ها محقق شود. طبق گزارش RBI ، حدود 50٪ از کل مشتریان بانکهای تجاری برنامه ریزی شده از مهلت قانونی وام RBI استفاده کرده اند که در 30 آوریل به 50٪ از کل وامهای معوق رسیده است. در پایان ماه آگوست که مهلت قانونی به پایان رسید ، اعتبار غیر غذایی 102 تن بود. با این فرض که 50 درصد وامها تحت مهلت قانونی قرار بگیرند و 10 درصد وامهای پرداختی به طور پیش فرض باشد ، این مبلغ حدود 5 تریلیون روپیه به وامهای بد موجود اضافه می کند. »

در این گزارش آمده است: بیشتر بانکها در سالهای آینده چالشهای مختلفی خواهند داشت زیرا بانکها ملزم به ایجاد مهارتهای جدید برای انطباق با تغییر شرایط کسب و کار هستند.

در این گزارش آمده است که واسطه های مالی نیز مجبورند برای جلوگیری از تخمین موارد احتمالی پیش فرض ، ارزیابی مجدد مدل های تجاری خود و فقدان اطلاعات کافی را که مانع امتیازهای اعتباری / فعالیت های رتبه بندی اعتباری است ، انجام دهند.

“بسته های بزرگ نجات شرکت ها ، اگر پس از بحران لازم باشد ، سیستم بانکی را مختل می کند. و ایجاد عادی بدون اخلال در بازارها و سلامت واسطه های مالی در حالی که از محرک ها و بسته های حمایتی به صورت کالیبره شده باز می شوید ، “.

در حالی که هنوز قابل مشاهده نیست اما مشکل دارایی های غیر عملکردی قرار است دوباره به بانک ها مراجعه کند. در حال حاضر بانک ها قادر نیستند به طور دقیق پیش بینی کنند که آیا شرکت هایی که از مهلت قانونی استفاده کرده اند بعداً در طول سال به NPA تبدیل می شوند یا وام را بازپرداخت می کنند.

“تأثیر اقتصادی همه گیر منجر به افزایش دارایی های بالاتر از عملکرد (NPA) همراه با فرسایش سرمایه بانک ها می شود. در حالی که تغییر ساختار یک باره وامها از افزایش تعداد NPA های شناخته شده در سیستم بانکی از هم اکنون جلوگیری می کند ، سیستم بانکی باید بار بازیابی وام های بد را طی دو سال آینده به دوش بکشد. این امر در مورد وامهایی که به عنوان استاندارد طبقه بندی نشده و واجد شرایط بازسازی نیستند و در مواردی که وام گیرندگان در بازپرداخت بدهی بازسازی نشده موفق می شوند ، قابل اجرا خواهد بود. درآمد صنعت بانکی تحت تأثیر بهبودی آهسته پس از قفل شدن ، کاهش حاشیه سود خالص ، نگرانی در مورد کیفیت دارایی و افزایش احتمالی نیازهای تأمین تأثیر خواهد داشت و بنابراین این بخش فقط در بلند مدت بهبود خواهد یافت. ”