بهبود چین کند می شود، شرکت ها وابستگی خود را به کارخانه یا کشور واحد کاهش می دهند

تورم ایالات متحده در ماه آوریل نشانه های بیشتری از تعدیل نشان داد و به فدرال رزرو فرصت داد تا افزایش نرخ بهره را به زودی متوقف کند.

سیاست گذاران بانک مرکزی انگلیس پس از افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح از سال 2008 تاکنون آماده نیستند که آن را کنار بگذارند و نشان داده اند که ممکن است به موارد بیشتری نیاز باشد. تورم در بریتانیا هنوز بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی است، به خصوص که قیمت مواد غذایی کاهش نمی یابد.

در آسیا، با کاهش واردات و کاهش رشد صادرات، روند بهبود چین در ماه گذشته از بین رفت. داده‌های تجاری همچنین گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه آیا مقامات اقدامات حمایتی بیشتری برای کمک به اقتصاد انجام خواهند داد یا خیر، برانگیخت.

در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:

ایالات متحده

398180781بلومبرگ


محرک‌های کلیدی فشارهای قیمتی در ایالات متحده در ماه آوریل شروع به کاهش کردند و نشان می‌دهد که آخرین قطعات پازل برای بازگشت به نرخ‌های تورم نرمال‌تر در حال سقوط هستند.

398105633بلومبرگ

فدرال رزرو اعلام کرد که بانک‌ها استانداردهای سخت‌تر و تقاضای ضعیف‌تر برای وام‌ها را در سه ماهه اول گزارش کردند که روندی را که قبل از بروز استرس‌های اخیر در بخش بانکی آغاز شده بود، گسترش داد. نظرسنجی از افسران وام‌دهی نشان داد که بانک‌ها تحمل ریسک کمتر، چشم‌انداز اقتصادی ضعیف‌تر و بدتر شدن مشکلات صنعت را به‌عنوان دلایل خود برای کاهش اعتبار ذکر کرده‌اند.

398100946بلومبرگ

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اعتماد عمومی به رهبری جروم پاول در فدرال رزرو به شدت کاهش یافته است و اکنون در حالی که بانک مرکزی جنگ خود را با تورم آغاز می کند، در مقایسه با پیشینیان خود یا کمتر از آن است. پرزیدنت جو بایدن از اعتماد 35 درصد آمریکایی ها به اقتصاد برخوردار است که کمترین میزان از هر رئیس جمهور دیگری از زمان جورج دبلیو بوش در جریان بحران مالی 2008 است.

اروپا

398226247بلومبرگ

BOE پس از افزایش نرخ وام معیار خود، نشان داد که در صورت تداوم فشارهای تورمی ممکن است به افزایش بیشتری نیاز باشد. مقامات به رهبری فرماندار اندرو بیلی همچنین بزرگترین ارتقای پیش بینی های رشد را از زمان استقلال BOE در سال 1997 انجام دادند و رکودی که قبلا پیش بینی شده بود را پاک کردند.

398217603بلومبرگ

انتظارات مصرف‌کنندگان برای تورم منطقه یورو در ماه مارس «به‌طور قابل‌توجهی» افزایش یافت – این موضوع باعث تقویت وضعیت مقامات بانک مرکزی اروپا شد که می‌گویند افزایش نرخ بهره ممکن است پس از تابستان ادامه یابد.

398087097بلومبرگ

تولید صنعتی آلمان به بیشترین میزان در یک سال سقوط کرد و این خطر سقوط بزرگترین اقتصاد اروپا به رکود زمستانی را افزایش داد.

آسیا

398117124 (1)بلومبرگ

واردات چین کاهش یافت و رشد صادرات در ماه آوریل با کاهش روند بهبود کاهش یافت و نگرانی ها در مورد توانایی این کشور برای تقویت اقتصاد جهانی افزایش یافت.

398112912بلومبرگ

دستمزد واقعی کارگران ژاپنی در ماه مارس به کاهش خود ادامه داد، در نتیجه ضعیف‌تر از حد انتظار برای دستمزد که تحت نظارت دقیق بانک مرکزی ژاپن و نخست‌وزیر فومیو کیشیدا قرار دارد. درآمد نقدی واقعی ماهانه نسبت به سال قبل 2.9 درصد کاهش یافت و برای دوازدهمین ماه متوالی کاهش یافت.

398082025بلومبرگ

نسبت بدهی اقتصاد چین در سه ماهه اول به بالاترین حد خود رسید و وام های بانکی به شرکت ها با بازگشایی کشور از کووید صفر افزایش یافت. بر اساس داده های بانک مرکزی و اداره آمار جمع آوری شده توسط بلومبرگ، نسبت اهرم کلان – یا کل بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی – به 279.7 درصد افزایش یافت. افزایش 7.7 درصدی نسبت به سه ماهه قبل، بزرگترین افزایش در سه سال گذشته بود.

بازارهای نوظهور

398141280بلومبرگ

رجب طیب اردوغان به دنبال انتخاب مجدد در 14 مه است و برای مدیران پولی جهان، نتیجه انتخابات می تواند تعیین کند که آیا ترکیه دوباره به “خرید” تبدیل می شود یا خیر. سرمایه گذاران در دوران رونق سال های اولیه اردوغان پول نقد وارد کشور کردند. اخیراً، آنها به سمت خروج حرکت کرده‌اند، زیرا او و حلقه تکنوکرات‌های وفادارش با کاهش نرخ‌های بهره در حالی که سایرین نرخ‌ها را برای کاهش تورم بالا می‌بردند، ارتدکس اقتصادی را به چالش می‌کشیدند.

398093225بلومبرگ

تورم سالانه شیلی برای اولین بار از مارس 2022 به تک رقمی کاهش یافت. طی دو سال گذشته، اقتصاد شیلی تحت تأثیر یک سری شوک های تورمی از جمله میلیاردها دلار در هزینه های اضطراری در طول همه گیری و برداشت اولیه صندوق بازنشستگی قرار گرفته است. ، و همچنین جهش در هزینه های کالا.

جهان

398070127بلومبرگ

شرکت هایی که از کمبودهای همه گیر، جهش قیمت ها و اختلالات حمل و نقل وحشت زده اند، وابستگی خود را به یک کارخانه یا کشور کاهش می دهند. در همین حال، دولت‌ها – به‌ویژه دولت‌های آمریکا و اروپا – می‌خواهند دسترسی به مواد کلیدی مانند نیمه‌رساناها و مواد معدنی کمیاب را در صورتی که تجارت جهانی به بلوک‌های ژئوپلیتیکی تقسیم شود، تضمین کنند.

398283725بلومبرگ

BOE تنها بانک مرکزی بزرگی بود که این هفته نرخ بهره را افزایش داد. صربستان به طور غیرمنتظره ای ثابت ماند، در حالی که لهستان، رومانی و پرو نیز نرخ ها را بدون تغییر باقی گذاشتند. گرجستان نرخ اصلی خود را کاهش داد.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.