بدن صادرکنندگان EEPC هند مرکز را برای ترمیم مزایای طرح تشویقی ترغیب می کند

دهلی نو: نهاد صادرکنندگان EEPC هند از مرکز بازگرداندن مزایا تحت طرح صادرات کالا از هند (MEIS) درخواست کرده است.

در بیانیه شورای ارتقاport صادرات مهندسی هند (EEPC) آمده است که این طرح توسط اداره درآمد متوقف شده است.

بر این اساس ، بدنه صادرکنندگان به پیوش گویال ، وزیر تجارت و صنعت مراجعه کردند و خواستار مداخله وی برای بازگرداندن منافع شدند.

ماهش کی دسای ، رئیس EEPC هند در نامه خود به تجارت و تجارت اظهار داشت: “صادر کنندگان در نوسانات خارجی نقش دارند و اغلب می توانند چنین تغییراتی را احساس کنند. آنچه که برای آنها دشوار است تغییرات ناگهانی سیاست داخلی و به ویژه آنهایی است که دارای اثر گذشته نگر هستند.” وزیر صنعت

“صادرکنندگان پس از اعلام دولت مبنی بر تمدید مزایای MEIS تا 31 دسامبر 2020 ، قیمت خود را در مزایای خود قرار دادند.

به گفته دسای ، توقف ناگهانی منافع تأثیر فوق العاده نامطلوبی بر توانایی صادرکنندگان برای “زنده ماندن در این شرایط دشوار” خواهد داشت.

علاوه بر این ، وی خاطرنشان کرد که صادرکنندگان مهندسی روی قراردادهای بلند مدت کار می کنند و “چنین تغییرات گذشته نگر” تأثیر ناتوان کننده ای به ویژه بر صادر کنندگان MSME دارد.

علاوه بر این ، وی گفت: “طرح MEIS در نه تنها حفظ صادرات ما در سطح جهانی بلکه در تنوع بخشیدن به بازار صادرات ما نقشی ارزشمند داشته است. علاوه بر این ، طرح MEIS برخی از مالیات ها و پارا مالیات های تعبیه شده در تولید کالاهای صادراتی و از این رو در بعضی موارد یک شبه بازپرداخت قانونی مالیات وجود دارد “.

وی گفت که نباید MEIS را بدون جایگزینی با طرح جایگزین “RODTEP” متوقف کرد.

علاوه بر این ، وی گفت كه مزایای MEIS به طور قابل توجهی به صادركنندگان مهندسی هند كمك كرده است تا رقابت خود را حفظ كنند. این بیشتر است ، زیرا بیش از 90 درصد صادرات مهندسی محصولات کم ارزش یا متوسط ​​هستند.