بخش مخابرات با مرکز تماس می گیرد تا عوارض را برای دوام 5G کاهش دهد

شرکت‌های مخابراتی برتر هند Reliance Jio، Bharti Airtel و Vodafone Idea از دولت خواسته‌اند تا به شدت عوارض را کاهش دهد، زیرا آنها در حال سرمایه‌گذاری دلارهای بالایی برای سریع‌ترین عرضه 5G هستند که در سراسر جهان دیده شده است، اما دید واضحی از نظر درآمد اضافی از این شبکه ندارند. خدمات نسل بعدی

شرکت‌های مخابراتی برتر، از طریق انجمن صنعت تلفن همراه هند (COAI)، می‌خواهند هزینه مجوز از 3 درصد به 1 درصد کاهش یابد و مالیات USO (تعهد خدمات جهانی) 5 درصد تا سقف 64774 کرور روپیه به تعویق بیفتد. دروغ گفتن در صندوق خسته می شود.

طبق گزارش ICRA، انتظار می رود صنعت مخابرات سال مالی 2023 را با بدهی حدود 6.3 لک کرور تعطیل کند.

“کمک مالی لازم است”
SP کوچار، مدیر کل COAI به ET گفت: «5G به سرعت در سراسر کشور مستقر می‌شود، اما تنها زمانی می‌توان از آن درآمد کسب کرد که بازار به بلوغ برسد، موارد استفاده ایجاد شود و شرکت‌ها از خدمات استفاده کنند.»

وی افزود: «در حالی که بخش مخابراتی مملو از بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است تا مطمئن شود هند سریع‌ترین راه‌اندازی 5G در جهان را دریافت می‌کند، اما به آرامش مالی و حمایت بیشتر برای دوام و رزق نیاز دارد».

COAI اخیراً در مورد این موضوعات به دولت نامه نوشته است.

Reliance Jio و Bharti Airtel در حال حاضر به سرعت در حال ارائه خدمات 5G هستند و در حال حاضر به ترتیب بیش از 400 و 500 شهر و شهرک را پوشش داده اند. جیو در حراج طیف 5G سال گذشته بیشترین هزینه را کرد و امواج رادیویی به ارزش 88078 کرور روپیه خرید در حالی که Airtel طیفی به ارزش 43084 کرور روپیه خریداری کرد. Vodafone Idea که امواج هوایی 5G را با قیمت 18799 کرور به دست آورد، هنوز برنامه های عرضه 5G را اعلام نکرده است.

گزارش ICICI Securities پیش‌بینی می‌کند که Jio و Airtel در پنج سال مالی آینده به ترتیب حدود 94000 کرور و 66600 کرور روپیه برای پوشش 5G هزینه کنند.

پراشانت سینگال، رهبر بازارهای نوظهور TMT در EY، گفت: «نیاز فوری به منطقی کردن عوارض با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز در بخش برای عرضه 5G، از جمله عرضه فیبر و پهنای باند خانگی، وجود دارد.

او افزود که بخش مخابرات هند یکی از بالاترین بخش‌هایی است که در سطح جهان مالیات می‌گیرند. عوارض و مالیات های نظارتی فعلی تقریباً 30 درصد از درآمدها را تشکیل می دهند. و پس از افزودن مالیات بر درآمد، 35 تا 38 درصد درآمد را به خود اختصاص می دهند.

ETD-1-18042023

هزینه مجوز
سینگال گفت: «در بیشتر کشورها، هزینه مجوز مخابرات ناچیز است، یا یک بار پیش پرداخت لازم است… انباشت اعتبارات GST بر مشکلات سرمایه در گردش اپراتورها افزوده است.

مدیران این صنعت همچنین می‌گویند که از هم‌اکنون فرصت‌های کسب درآمد و موارد استفاده برای 5G وجود ندارد، زیرا شرکت‌های مخابراتی ترجیح می‌دهند تعرفه‌های بالاتری را برای خدمات نسل بعدی تعیین نکنند.

مدیر عامل Bharti Airtel (هند و جنوب آسیا) Gopal Vittal نیز اخیراً گفته است که بیشتر موارد استفاده از 5G هنوز از نظر تجاری مرتبط نیستند. وی همچنین گفته بود که فشارهای رقابتی اجازه افزایش تعرفه ها را نمی دهد.

“امروزه یک بانک 7 تا 8 درصد بازده سرمایه به شما می دهد. در صنعت مخابرات، کمتر از 8 درصد است. من ترجیح می دهم پول را در سپرده بانکی بگذارم و همان بازدهی را بدون این همه ریسک داشته باشم. ویتال در جریان کنگره 5G ETTelecom 2023 گفت، دوام مالی صنعت باید بهبود یابد.