بحران کانتینر تجارت هند را به خطر انداخته و بهبود اقتصادی نوپا را به خطر می اندازد

احیای اخیر صادرات هند در معرض تهدید است زیرا کانتینرهای حمل و نقل کافی برای انتقال کالا از آن طرف دریا وجود ندارد.

حمل و نقل کالاهای خاص ، به ویژه فروش غذاهای بسته بندی شده ، در ماه های اخیر افزایش یافته است زیرا افراد بیشتری در خانه در هنگام قفل غذا غذا می خورند ، و انتظارات از یک فصل شلوغ کریسمس را افزایش می دهد. اما تأثیر جهانی ویروس کرونا در تجارت و کسادی واردات هند منجر به کمبود کانتینرهای حمل و نقل ورودی شده و حدود هفت برابر هزینه های حمل بار را افزایش داده است.

Vimal Agro Products Pvt. ، که کالاهایی مانند کنسرو انبه و ترشی را به دیاسپورای هند صادر می کند ، گفت سفارشاتی که قرار بود به موقع برای دیوالی به استرالیا و نیوزیلند برسند تنها پس از جشنواره هندو است. به گفته چراگ نعمانی ، معاون بازاریابی و فروش رئیس جمهور ، در حالی که این شرکت به دلیل محرمانه بودن مشتری نمی تواند جزئیات سفارشات کریسمس را به اشتراک بگذارد ، اما در صورت ادامه کمبود کانتینر ، نگرانی از “تأثیر بزرگ” وجود دارد.

نعمانی گفت: “ظروف خالی زودتر به راحتی در دسترس بودند اما اکنون این مسئله بزرگی است.” “مشتریان تأخیر نمی خواهند.”

تجارت جهانی با کمبود کانتینر روبرو است زیرا پیش بینی های وخیم سقوط امسال که باعث شد شرکت های هواپیمایی لغو کشتی را انجام دهند بسیار بدبینانه نشان داده شده است. وضعیت هند با تنش های ژئوپلیتیکی با چین که در واردات مهار شده است – و متعاقب آن کانتینرهای ورودی – حتی در حالی که صادرات بهبود می یابد ، بدتر می شود.

صادرات هند از نظر حجم 24٪ در ژوئیه-اکتبر رشد کرد ، در حالی که واردات 28٪ نسبت به سال قبل کاهش داشت. به گفته این انجمن ، طبق اعلام انجمن خطوط حمل و نقل کانتینر این کشور ، شرکت هایی که قبلاً از هند کانتینرهای خالی حمل می کردند ، مجبور بودند آنها را به کشور بیاورند و به داخل کشور محل کارخانه ها منتقل کنند.

هزینه باربری ویمال آگرو برای انگلیس دو برابر شده و به 1800 دلار رسیده است و هزینه استرالیا نیز 3 برابر افزایش یافته و به 1500 دلار رسیده است. Capital Ventures ، که ادویه ، کالاهای نانوایی و کالاهای اساسی را با نام پارلمان به فروش می رساند ، 200 دلار برای سنگاپور پرداخت می کند که در آن اوایل 20 دلار بود و 700 دلار به جای 200 دلار برای دبی.

Organic Tattva ، که از افزایش 50 درصدی فروش غذاهای ارگانیک به خرده فروشان از جمله Costco Wholesale Corp. و گروه لولو مستقر در امارات متحده عربی خبر می دهد ، گفت که اگر قفل شدید هند نبوده است ، حمل و نقل 20٪ بیشتر خواهد بود. در دسترس بودن نیروی انسانی و اکنون کمبود کانتینر. ایالات متحده 40٪ از درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

مانیش شارما ، یکی از شرکای PwC هند ، گفت: “کمبود کانتینرها از چند ماه قبل شروع شده و در چند هفته گذشته بیشتر شده است.” “متأسفانه ، این حتی وقتی صادرات ما رو به افزایش بود ، اتفاق افتاده است ، بنابراین در کنار یک شوک اقتصادی ، اکنون یک چالش ناشی از تدارکات داریم.”

اعداد کلیدی:

– ارزش کل محموله های هند در ماه اکتبر 5.1٪ کاهش یافت ، اگرچه فروش مواد غذایی و آشامیدنی حدود 32٪ افزایش یافت

– واردات ، که هشتمین ماه متوالی است ، 11.5 درصد سقوط کرد

– کاهش مداوم واردات منجر به مازاد حساب جاری نادر در سه ماهه ژوئن شد

شراد کومار ساراف ، رئیس فدراسیون سازمان های هندی ، گفت که این نهاد صنعت مطلع شده است که دولت از خطوط حمل و نقل می خواهد تا 100000 کانتینر در هفته را ترتیب دهند.

ساراف گفت: “زمان انتظار برای ظروف در حال حاضر دو هفته یا بیشتر است ، در حالی که به طور معمول 1-2 روز است.” “این قطعاً بر سفارشات کریسمس تأثیر خواهد گذاشت.”

–با کمک Dhwani Pandya.