با بانک لاکشمی ویلا ، هند بالاخره در حال نجات بانکی است

بانک هندی دیگر با شکست مواجه شد ، سومین سقوط یک موسسه بزرگ واریز کننده سپرده در 15 ماه گذشته و اولین بانک از زمان شیوع ویروس کرونا بود. اما بانک مرکزی به جای اینکه به یک وام دهنده زامبی اجازه دهد پس از نجات نیمه تمام ، معطل بماند ، عاقلانه تصمیم گرفته است که بانک لاکشمی ویلاس گیم را از بدبختی خود خارج کند. هنوز هم بهتر ، از یک موسسه خارجی خواسته می شود دارایی ها و بدهی ها را تصاحب کند. این امر می تواند باعث جلب علاقه سایر بانک های جهانی شود.

LVB پروانه خورده از بین خواهد رفت ، ارزش سهام آن کاملاً از بین می رود. فقط سپرده های آن در کتاب های واحد هند DBS Group Holdings Ltd. ، بزرگترین بانک سنگاپور ظاهر می شود. این یک راه حل بسیار تمیزتر از این است که بانک رزرو هند هند در سپتامبر گذشته حمله به بانک پنجم و ماهاراشترا را که قبلاً دفترچه وام آن به یکی از توسعه دهندگان ورشکسته شهر مسکونی وابسته بود ، انجام داد. وام دهنده آلوده به کلاهبرداری در تلاش است تا خود را بفروشد ، اگرچه مشخص نیست که چرا کسی آن را با یک تیر باربر لمس می کند. بیش از یک سال بعد ، سپرده گذاران بزرگتر PMC همچنان تحت دستور RBI به دام افتاده اند.

امتناع از تشییع جنازه مناسب برای یک موسسه شکست خورده در نجات ناامید کننده بله بانک Ltd. در مارس قابل مشاهده بود. بدون پاک کردن حقوق صاحبان سهام موجود ، مقامات برای همیشه 1.2 میلیارد دلار از بدهی های Yes Bank را نوشتند ، این اولین ضرر کامل است که توسط هر کشوری به دارندگان اوراق قرضه Tier 1 اضافی تحمیل می شود. سپس آنها برای تزریق سرمایه بیشتر به بانک دولتی هند تحت کنترل دولت متکی شدند. هنگامی که وام دهنده اصلی شرکت بود ، بله توسط بیمه قبلی مشکوک مدیریت قبلی خود از بین رفت. اینکه بالاخره ذخیره شده است ، ممکن است قبل از مارس 2022 مشخص نباشد. تا آن زمان ، Covid-19 یک پوشش نظارتی مناسب برای تأخیر در شناسایی دارایی های تحت فشار فراهم کرده است.

LVB حتی قبل از محاصره ماه مارس برای زنده ماندن تلاش می کرد. در نتیجه جابجایی نسبت Tier 1 به منفی 1.83٪ کاهش یافته و وام دهنده را فراتر از بازخرید قرار داده است. با بلعیدن دارایی ها و بدهی های وام دهنده 94 ساله ، DBS 563 شعبه ، 974 دستگاه خودپرداز و 1.6 میلیارد دلار بدهی خرده فروشی دریافت می کند.

موسسه سنگاپور دومین بانک خارجی پس از گروه SBM موریس بود که فعالیت های هند را به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق تبدیل کرد. با این حال ، DBS Bank India Ltd. واقعاً در خارج از کلانشهرهای بزرگ گسترش نیافته است. LVB به آن کمک می کند تا عمیق تر در ایالت صنعتی و جنوبی تامیل نادو نفوذ کند ، جایی که اقلیت هندی قومی سنگاپور دارای ارتباط اجدادی است.

این معامله گمانه زنی ها را مبنی بر اینکه RBI ممکن است برای نجات LVB به بانک ملی پنجاب دولتی متوسل شود ، درصورتی که به خودی خود یک نجات دهنده قابل قبول پیدا نکند ، پیچیده است. پنجاب ملی ، گفته می شود برای سوار شدن تضمین وام 2.1 میلیارد دلاری جعلی توسط یک دوتایی جواهر فروش عمو و برادرزاده گرفته شده است ، به سختی تصویری از قدرت عملیاتی و نشاط مالی است که سپرده گذاران می خواهند در یک شوالیه سفید ببینند.

به همین میزان ، تصمیم RBI برای گسترش جستجوی فراتر از “تیم ملی” نشانه خوبی است. این نشان می دهد که تنظیم کننده می خواهد کنترل دارایی های بانکی در دستان قوی باشد. اگر آنها به صورت محلی ادغام شوند ، موسسات خارج از کشور (تقریباً) هم تراز با موسسات داخلی در نظر گرفته می شوند.

رقبای DBS مانند Standard Chartered Plc ، Citigroup Inc. و HSBC Holdings Plc روابط هند عمیق تر و شبکه های شعبه بزرگتری دارند. اما علاقه آنها به تأسیس شرکت های تابعه محلی هرگز به دلیل این شرط که 25٪ شعب جدید در هر سال باید در مناطق روستایی بدون بانک باشند ، از بین نمی رود. با این حال ، اکنون که DBS در حال ساخت مقیاس در سیستم بانکی گرسنه سرمایه هند از طریق تلفیقی است که توسط نهاد ناظر برکت داده شده است ، ممکن است فرصت های مشابه دیگری برای این افراد ، به ویژه HSBC در نظر گرفته شود.

بانک انگلیس باید وابستگی بیش از حد خود به بازار هنگ کنگ را کاهش دهد ، جایی که در وسط یک جنگ سرد مالی بین چین گرفتار شده و مدیر اجرایی DBS ایالات متحده Piyush Gupta ترازنامه واحد هندی بانک را برای استفاده قرار داده است و قول داد 336 میلیون دلار سرمایه اضافی به ارمغان بیاورد. نوئل کوین ، همتای وی در HSBC ، باید از برنامه کاهش هزینه های خود مرخصی بگیرد و فرصت را بسنجد. LVB فقط یک بانک کوچک در بخش خصوصی بود ، اما دولت هند همچنین می خواهد 12 وام دهنده دولتی خود را در چهار ادغام کند. هندی شدن می تواند جایزه M&A داشته باشد.