با افزایش واردات، کانتینرها در بنادر انباشته می شوند

(این داستان در ابتدا ظاهر شد در 29 مه 2023)

بمبئی: قیمت کانتینرها تقریباً 40 درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده است و این امر باعث شده است که این شرکت هندوستان را بسیار مورد نیاز خود قرار دهد. عوامل متعددی از جمله مسیرهای حمل و نقل، انواع محموله و رقابت در بازار نقش دارند که همه آنها می توانند بر هزینه حمل و نقل تأثیر بگذارند. این بیماری همه گیر به طور قابل توجهی نوسانات را برای کانتینرها به طور خاص و برای کل صنعت حمل و نقل به طور کلی افزایش داد.

صنعت لجستیک کانتینری جهانی ممکن است در نیمه دوم سال 2023 با چالش های مهمی از جمله رکود بالقوه در ایالات متحده، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و افزایش هزینه های عملیاتی مواجه شود. با این حال، برخی اخبار مثبت در صنعت حمل و نقل کانتینری، به ویژه در آسیا وجود دارد. نرخ حمل و نقل و قیمت کانتینر در منطقه تثبیت شده است که نشان دهنده انعطاف پذیری در مسیرهای تجاری درون آسیایی است. کریستین رولوف، بنیانگذار و مدیر عامل Container xChange، یک پلتفرم تدارکات کانتینر آنلاین برای تجارت، اجاره و مدیریت کانتینر، این می تواند به نرخ های حمل و نقل قابل پیش بینی تر و زنجیره های تامین بالقوه پایدارتر تبدیل شود و به نفع مشاغلی باشد که به حمل کانتینری متکی هستند. به TOI گفت.

Neermoy Shah، دستیار مدیر رتبه بندی و تحقیقات هند، احساس می کند کاهش هزینه های حمل و نقل به نفع شرکت ها خواهد بود و به حاشیه های آنها اضافه می کند زیرا بیشتر هزینه حمل و نقل به ویژه در شرکت های متوسط ​​توسط خود شرکت متقبل می شود و ممکن است آنها نتوانند. بتوانند به مشتریان خود منتقل کنند.

بر اساس داده‌ها، اکنون عرضه بیش از حد کانتینر در بنادر هند وجود دارد، وضعیتی که کاملاً با سال‌های کووید متفاوت است. داده های شاخص در دسترس بودن کانتینر (CAx) برای بنادر Nhava Sheva، Mundra و Chennai، نشان دهنده افزایش قابل توجه تعداد کانتینرهای ورودی در سال جاری است. مقدار CAx در 0.81 بسیار بالاتر از آستانه 0.5 از ابتدای سال 2023 است که نشان دهنده کانتینرهای ورودی بیشتر در پورت ها است.

این امر به خوبی می تواند با افزایش واردات در کشور تأیید شود، که باعث می شود تعداد بیشتری از تجهیزات کانتینری وارد بنادر شود که منجر به افزایش در دسترس بودن کانتینرها می شود.

آخرین داده‌های وزارت بازرگانی صادرات کالا را در آوریل به 34.7 میلیارد دلار نشان می‌دهد که 12.6 درصد کمتر از سال گذشته و سومین کاهش ماهانه متوالی است. واردات نیز با 14.1 درصد کاهش به 49 دلار رسید. 9 میلیارد – شدیدترین کاهش از زمان کاهش 33 درصدی در اکتبر گذشته. در سال 2022-23، صادرات کالاها و خدمات با 14.7 درصد افزایش به 775.9 میلیارد دلار تخمین زده می شود، در حالی که واردات حدود 894.2 میلیارد دلار، 17.7 درصد بیشتر بوده که منجر به کسری تجاری 118.3 میلیارد دلاری شده است.

برای چند ماه آینده تا سپتامبر، سناریو چندان خوش بینانه نیست. کاهش سرعت صادرات کانتینری به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده از بازارهای ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا وجود دارد.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.