با افزایش تقاضای صادرات ، سنگهای قیمتی ، محموله های جواهرات ممکن است در سال FY21 به 1.6 لور کرور برسد: GJEPC

بمبئی: با بهبود شرایط بازار صادرات ، شورای توسعه صادرات گوهر و جواهرات هند (GJEPC) روز دوشنبه گفت که در صورت ادامه روند فعلی ، انتظار می رود کل محموله ها در این حدود 1.6 لیور کرور (20-21 میلیارد دلار) در این کشور باشد. سال مالی.

کالین شاه ، رئیس GJEPC ، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی به خبرنگاران گفت: “اگر روند فعلی صادرات هر ماه در حدود 2-2.5 میلیون دلار ادامه یابد ، پس ما سال را بین 20 تا 21 میلیارد دلار به پایان می رسانیم.”

وی افزود: صادرات به آهستگی در حال بهبود است ، زیرا در ماه سپتامبر ، کل محموله 26.45 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش داشت ، در حالی که در ماه اکتبر به 19 درصد کاهش یافت و در ماه نوامبر کاهش فقط 3.88 درصد ثبت شد.

“ما در 3-4 ماه گذشته در این اوضاع همه گیر ، در ابتکار عمل های مختلف ، به ویژه در زمینه دیجیتال ، بسیار پرخاشگر بوده ایم. فروشنده مجازی خریدار ما ملاقات می کند و هند جهانی ارتباط برقرار می کند که ما هر دو هفته انجام داده ایم. آنها این کار را کرده اند او واقعاً در نه تنها ارتباط کل تجارت با هم ، بلکه در رونق تجارت نیز نقش داشت. ”

اقدامات مختلف دولت ، از جمله تمدید مهلت اعتبار صادراتی موجود در وام طلا ، پرداخت مالیات بهره ، تمدید مهلت قانونی بهره و پرداخت EMI ، طبقه بندی واقعی MSME و سایر موارد به صنعت کمک کرده است تا دوباره روی پای خود بازگردد ، شاه اظهار داشت.

وی گفت که تولید نیز به روال عادی برگشته است ، وی افزود که “پان هند” “در حال حاضر همه در سطح 85-90 درصد هستیم و 10 درصد که دوباره برنگشته است فقط به دلیل COVID-19 یا قفل های خاصی که هنوز در مناطق خاصی از کشور رایج است. ”

GJEPC در پیشبرد صادرات سنگهای قیمتی و جواهرات به جلو می رود و از دولت خواسته است تا میزان واردات الماس های بریده و صیقل یافته را از 2.5 درصد فعلی به 2.5 درصد کاهش دهد.

علاوه بر این ، خواستار کاهش عوارض واردات سنگهای قیمتی گرانبها و نیمه قیمتی از 5/7 درصد به 2.5 درصد و کاهش واردات فلزات گرانبها مانند طلا ، نقره و پلاتین از 5/12 درصد به 4 درصد بوده است. سانت

شورا همچنین خواستار حذف عوارض گمرکی اساسی 0.50 درصد در مورد سنگهای قیمتی رنگ خشن ، اصلاح مقررات مالیاتی برای امکان فروش الماس های خشن در منطقه ویژه اعلام شده در بمبئی ، تمدید طرح موجود برای مرکز تسهیلات مشترک (CFC) به مدت پنج سال ها.

شاه همچنین خواستار تخصیص بودجه 200 کرور روپیه ای برای پروژه CFC بر اساس منطقه ای شد که هر یک از این پروژه ها در حدود 20 تا 40 کرور روپیه خواهد بود و حداقل یک مگا CFC در هر منطقه نیاز به راه اندازی است.

این پیشنهاد همچنین طرح صندوق به روزرسانی فناوری (TUF) را برای صنعت جواهرات و جواهرات ، تعیین حداقل قیمت واردات و افزایش حقوق واردات برای جواهرات تقلیدی و معرفی سازوکار “بازپرداخت نرخ و مالیات” از طریق سیستم EDI مشابه بازپرداخت GST توصیه کرده است.

همچنین خواستار افزایش عوارض واردات زیرکونیا مکعب برش خورده و صیقلی شده از 5 درصد به 15 درصد و برای زیرکونیا مکعب خام عوارض صفر در مقایسه با 50/0 درصد برای مهار واردات محصولات نهایی شد.

علاوه بر این ، شورا خواستار افزایش وظیفه واردات سنگهای مصنوعی برش خورده و پرداخت شده از 5 درصد به 25 درصد رسید ، شاه افزود.