بانک ها چارچوب مشترکی را در مورد شنیدن وام گیرندگان قبل از برچسب تقلب در نظر می گیرند

دهلی نو: مدیران آگاه از توسعه گفتند بانک ها در حال بررسی یک چارچوب مشترک برای وام گیرندگان هستند تا قبل از طبقه بندی حساب های وام آنها به عنوان تقلبی، پاسخ دهند. این به دنبال حکم دادگاه عالی در ماه مارس است مبنی بر اینکه وام گیرندگان باید قبل از اتخاذ چنین تصمیمی مورد شنیده قرار گیرند.

افراد ذکر شده در بالا گفتند که به زودی کمیته ای برای تدوین چارچوب تشکیل خواهد شد. این جزئیات روند نزدیک شدن به وام گیرندگان، اسنادی که باید ارائه شود و گزارش هایی که باید به آنها داده شود، همراه با جدول زمانی و روند اقدام را شرح می دهد.

یکی از مدیران ارشد آگاه از این موضوع گفت: «بانک‌ها این چارچوب مشترک را با بانک مرکزی هند (RBI) قبل از نهایی کردن دستورالعمل‌هایی که باید توسط همه وام دهندگان در چنین مواردی رعایت شود، به اشتراک خواهند گذاشت.

متحد

وام دهندگان از طریق انجمن بانک های هند (IBA) از RBI خواسته بودند تا در این مورد شفاف سازی کند. در پاسخ خود، RBI گفت وام دهندگان باید دستورالعمل های موجود را رعایت کنند و در عین حال حکم دادگاه عالی را در نظر بگیرند. در حالی که این بدان معناست که هر بانکی برای توسعه الگوی خود آزاد است، وام دهندگان در مورد یک چارچوب مشترک تصمیم گرفته اند.

این بانکدار گفت: “چارچوب های فردی می توانست به سردرگمی غیر ضروری منجر شود.”

پرونده سازی

دیوان عالی گفته بود که طبقه بندی یک حساب وام به عنوان تقلب منجر به عواقب مدنی برای وام گیرندگان می شود و از این رو باید فرصتی برای رسیدگی به این افراد داده شود.» کمیته همه این موارد را در نظر خواهد گرفت و در صورت نیاز، اصلاحاتی انجام خواهد شد. پس از قضاوت در این موارد صورت گرفت.»

او گفت که بانک‌ها همچنین می‌توانند رویه‌های عملیاتی استاندارد (SOP) را بررسی کنند که بعداً می‌تواند توسط RBI کدگذاری شود.

در اوایل این ماه، بزرگترین بانک کشور، بانک دولتی هند، از دادگاه خواست تا در مورد ماهیت جلسه رسیدگی و اینکه آیا این حکم در آینده اعمال خواهد شد، توضیح دهد.

دیوان عالی تصریح کرد که وام گیرندگان باید توسط بانک‌ها شنیده شوند قبل از اینکه حساب‌های آن‌ها بر اساس بخشنامه RBI ژوئیه 2016 برچسب تقلب شود، اما این بدان معنا نیست که باید “شخصاً شنیده شوند”.

دادگاه به رهبری قاضی د.ای چاندراچود گفت: “دادرسی شخصی به این معنی است که به یک متخلف باید اطلاع کافی داده شود و فرصتی برای ارائه وکالت داده شود. قانون ما هرگز این فرصت را برای استماع به معنای استماع شخصی نبوده است.”

از SBI خواسته شد تا یک دادخواست بازبینی جداگانه در مورد اینکه آیا این حکم در آینده اعمال خواهد شد یا خیر.