بانک ها می خواهند RBI پنجره اصلاح مجدد را تا 31 مارس 2021 تمدید کند

اتحادیه بانکهای هند (IBA) نمایندگی خود را به بانک ذخیره هند (RBI) ارائه داده است تا پنجره بازسازی را که توسط کمیته KV Kamath مشخص شده تا سه ماه دیگر تا 31 مارس 2021 تمدید کند ، دو نفر آشنا با توسعه گفتند. پنجره تلاش برای تغییر ساختار در تاریخ 31 دسامبر از بین می رود.

بانکداران از تنظیم کننده درخواست کرده اند که با توجه به پرونده در دادگاه عالی منجر به توقف طولانی مدت ، آنها نتوانسته اند جریان های نقدی وام گیرنده را ارزیابی کنند. همچنین ، با امید وام گیرندگان به رای دیوان عالی کشور در پرونده توقف وام ، چندین مشتری به دنبال زمان بیشتری برای ارائه درخواست های مجدد هستند.

یک بانکدار در این زمینه گفت: “درخواستی از RBI برای تمدید پنجره بازنگری تا سه ماه دیگر انجام شده است ، در حال حاضر كتابهای بانكی بسیار مات هستند ، زیرا چندین وام گیرنده روی حصار نشسته اند و منتظر صدور رای مثبت از دادگاه اوج هستند.” نمایندگی IBA.

کمیته هماهنگی IBA که برای بررسی پیشرفت مجدد موارد مربوط به Covid تشکیل شده بود ، جلسات منظم بازخورد را با اعضای کمیته Kamath برگزار کرده و نیاز به تمدید جدول زمانی را بیان کرده بود.

وی گفت: “وام گیرندگان در مورد اینکه آیا می خواهند برای تغییر ساختار اقدام کنند یا منتظر حکم SC هستند ، گیج شده اند. حتی اگر حکم SC به زودی صادر شود ، وقت زیادی تلف شده است. ”یکی دیگر از مقامات آگاه گفت. “از طرف دیگر ، بانکداران برای حفظ استاندارد این دارایی های تحت فشار ، که اصلی ترین درخواست از چارچوب اصلاح شده است ، با این چالش روبرو هستند.”

دادگاه عالی دادخواستهای وام گیرندگان را که خواهان چشم پوشی از سود وامها در دوره توقف بودند ، مورد بررسی قرار داده است. دادگاه گفته است که اگر تا تاریخ 31 آگوست تا زمان صدور دستورات بعدی ، هیچ حسابی نباید دارایی غیر عملکردی (NPA) معرفی شود

تنظیم کننده برای تسکین وام گیرندگان متاثر از همه گیر ، کمیته ای را تحت عنوان بانکدار باسابقه KV Kamath تشکیل داد تا چارچوب یک بار اصلاح را تعریف کند. کمیته کمات برای 26 بخش تحت فشار آستانه بازسازی را تعیین کرد. بانک ها موظفند 10 درصد ذخیره مجدد کلیه وام ها را تهیه کنند.

ET اخیراً گزارش داده است كه بانكداران به كمیته Kamath اعلام كرده اند كه انتظار ندارند بیش از هفت تا هشت پرونده با ارزش بزرگ با بدهی بیش از 1500 كورور در طرح بازسازی Covid دوباره اصلاح شود. تقریباً 387 حساب با بازدهی بیش از 1500 کرور وجود داشت که در پایان ماه مارس استاندارد بودند.

یک مطالعه اخیر Crisil گفته است که در 99٪ از شرکتها (به استثنای MSME) که توسط آنها رتبه بندی شده است بعید است که در تجزیه و تحلیل اولیه از 3523 شرکت غیر MSME چنین تجدید ساختار بدهی یک بار (OTDR) را انتخاب کنند. این عمدتا به دلیل بهبود احساسات تجاری و گشایش تدریجی اقتصاد است.