بانک لاکشمی ویلا: مقصر بودن RBI در عدم موفقیت بانک لاکشمی ویلا باید بررسی شود: AIBEA

اتحادیه کارکنان بانک AIBEA گفته است که مقصر بودن بانک رزرو در شکست بانک 94 ساله لاکشمی ویلاز باید بررسی شود و ادغام پیشنهادی وام دهنده با DBS Bank India Ltd (DBIL) بازگشت ورود به درب برای یک نهاد بانکی خارجی به بازار هند.

روز چهارشنبه ، انجمن کارکنان بانک های همه هند (AIBEA) در نامه ای به وزیر دارایی نیرالا سایتارامان گفت که رویکرد ادغام وام دهنده مستقر در تامیل نادو با یک شرکت تابعه هند از یک بانک مستقر در سنگاپور مغایر با سیاست ادعا شده Aatmanirbhar بهارات توسط دولت

انجمن گفت: بانک 94 ساله لاکشمی ویلا (LVB) برای 90 سال سودآور بود و فقط در سه سال گذشته این بانک متحمل زیان شده است.

“و مشهور است که این ضررها مربوط به برخی وامهای کلان است که به چند وام گیرنده مشهور معوق داده می شود. بررسی دقیق اینکه چرا این وامها با دانستن اعتبار منفی این وام گیرندگان داده شده است ، چرا RBI این کار را نکرد به این بانک توصیه می شود که در دادن این وام ها احتیاط کند ، چرا RBI به موقع در مورد مقامات ارشد خطاکار آن بانک و غیره اقدام نکرده است “.

ادغام LVB با DBIL از 27 نوامبر قابل اجرا خواهد بود و این پیشنهاد روز چهارشنبه توسط هیئت دولت اتحادیه تصویب شد.

LVB توسط گروهی از هفت تاجر کارور در تامیل نادو تحت رهبری VSN Ramalinga Chettiar در سال 1926 آغاز به کار کرد ، 566 شعبه و 973 دستگاه خودپرداز در 19 ایالت و سرزمین های اتحادیه دارد.

با افزایش NPA ، این بانک در سپتامبر 2019 تحت چارچوب اقدام اصلاحی سریع بانک ذخیره هند (RBI) قرار گرفت.

“RBI ، نظارت و تنظیم کننده ، انتظار می رود از بانک ها و سپرده گذاران / مشتریان آن محافظت کند و آنها فقط با اجبار به یک مهلت قانونی نمی توانند از مسئولیت یا پاسخگویی خود فرار کنند. مقصر بودن RBI در کل موضوع باید بررسی شود” .

با ادغام ، DBIL LVB را در شرایط “همانطور که هست کجاست” تصاحب می کند و طبق نامه بیش از 560 شعبه و 973 دستگاه خودپرداز را به صورت رایگان خریداری می کند.

“این واضح است که ورود یک نهاد بانکی خارجی به بازار هند ، از نظر قوانین RBI در مورد گسترش شعب بانک های خارجی در هند ، نادیده گرفته می شود. برای DBIL با حدود 35 شعبه ، این یک پاداش بزرگ است که به آنها هدیه داده می شود ،” گفت

طبق این انجمن ، جای تعجب است که RBI ترجیح داده است ارزش ذاتی در LVB را نادیده بگیرد و بانک تحویل دولت با اصل و نسب قبل از استقلال را به یک نهاد خارجی به صورت رایگان توصیه کرده است.

“آیا RBI ارزیابی ارزش شبکه LVB را انجام داده است ، و اگر چنین است ، چرا علنی نشده است. منافع بسیاری از سهامداران درگیر هستند و RBI باید بازتر و شفاف تر باشد ،”

انجمن گفت كه LVB از سال 1926 يك موسسه باسابقه است و داراي پيوندهاي عميق اجتماعي و فرهنگي منحصر به فرد است و افزود كه ادغام با وام دهنده داخلي تصميم درستي بود.

بعلاوه ، AIBEA به وزیر دارایی گفته است كه این مسئله نیاز به بررسی فوری و تجدید نظر در جهت منافع ملی دارد.

RBI پس از آنکه وام دهنده آسیب دیده تحت مهلت قانونی قرار گرفت ، هیئت مدیره LVB را در 17 نوامبر جایگزین کرد.

LVB دومین بانک بخش خصوصی پس از Yes Yes است که امسال با آب و هوای سخت مواجه شده است.

در ماه مارس ، بله بانک گرسنه سرمایه تحت مهلت قانونی قرار گرفت. دولت با درخواست از دولت ایالتی هند (SBI) برای تزریق 7،250 کرور و گرفتن 45 درصد سهام وام دهنده ، بانک Yes را نجات داد.