بانک ذخیره هند: RBI هنوز به پیشنهاد گروه کاری از شرکتهایی که بانکها را اداره می کنند فراخوانده نشده است

Shaktikanta Das ، رئیس بانک ذخیره هند ، روز جمعه قاطعانه اظهار داشت که نباید دیدگاه کارگروه داخلی (IWG) در مورد مالکیت بانک های خصوصی به عنوان نظر تنظیم کننده تلقی شود. تأکید کرد که RBI هنوز پیشنهادهایی را که توسط IWG ارائه شده فراخوانی نمی کند.

داس گفت: “این گزارش توسط یک گروه کاری داخلی (IWG) از RBI است ، نباید به عنوان نقطه نظر یا تصمیم RBI تلقی شود.” “IWG دارای دو عضو خارجی بود که آنها نیز اعضای هیئت مدیره مرکزی RBI هستند و مشاوره مستقل خود را داشته اند.”

داس تأكید كرد كه RBI موضع مشورتی خواهد داشت و نظرات سهامداران را قبل از تصمیم گیری در نظر می گیرد.

داس گفت: “RBI تاكنون هيچ تصميمي در اين زمينه اتخاذ نكرده است ، روش ما مشورتي است.” “گزارش IWG اکنون در مالکیت عمومی است. اکنون ، نظراتی دریافت خواهیم کرد. پس از دریافت نظرات از طرف های مختلف ذینفع و سایر افرادی که مایلند نظرات خود را به ما ارائه دهند ، ما کل موضوع را بررسی خواهیم کرد و تصمیمی در نظر گرفته شده اتخاذ خواهیم کرد. ”

کارگروه داخلی RBI برای بررسی دستورالعملهای فعلی مربوط به مالکیت و ساختار شرکتی بانکهای خصوصی هند پیشنهاد کرده است که محدودیت در اختیار مروجین به 26٪ از سطح فعلی 15٪ افزایش یابد.

شاید بحث برانگیزترین نظر نظر مثبت آن در زمینه اجازه دادن به خانه های بزرگ شرکتی به عنوان مروج بانک باشد. راگورام راجان ، فرماندار سابق و ویرال آچاریا ، معاون فرماندار این اقدام را فاجعه بار خواندند.

“خانه های صنعتی نیاز به تأمین مالی دارند و اگر بانک داخلی داشته باشند بدون هیچ س askedالی می توانند به راحتی آن را دریافت کنند. سابقه چنین وام های متصل به طور قابل توجهی فاجعه بار است – چگونه بانک می تواند وام های خوبی بدهد که متعلق به وام گیرنده باشد؟ ” راجان و آچاریا در مقاله مشترک ارسال شده در صفحه LinkedIn سابق گفته بودند. “خانه های تجاری بسیار بدهکار و از نظر سیاسی دارای بیشترین انگیزه و توانایی فشار در مجوزها هستند. این امر اهمیت سیاست پول را بیش از پیش در سیاست های ما افزایش داده و احتمال تسلیم شدن در برابر روابط مستبدانه را افزایش می دهد. ”

IWG همچنین پیشنهاد کرده است که NBFC های بزرگ به خوبی مدیریت شده با دارایی بیش از 50،000 کرور برای تبدیل به بانک و ایجاد یکنواختی در رهنمودهای مختلف صدور مجوز برای مجوزهای بانکی صادر شده در دوره صدور مجوزهای قبلی. RBI در حال حاضر نظرات خود را در مورد این گزارش تا 12 ژانویه 2021 دعوت کرده و پس از آن ممکن است دستورالعمل های نهایی را صادر کند.