بانک دولتی هند به دنبال ملاقات با وزیر دارایی برای نجات طرح مصوبه ایرسل است

بمبئی: بانک ایالتی هند برای تلاش برای نجات طرح حل ورشکستگی ورشکستگی Aircel ، به دنبال جلسه ای فوری با نیرماالا Sitharaman وزیر دارایی برای درخواست تغییر در قانون Sarfaesi به منظور اجازه شرکت های بازسازی دارایی در مراحل ورشکستگی است.

درخواست وام دهنده اصلی از اپراتور تلفن همراه ورشکسته چند روز پس از آن صورت می گیرد که شرکت بازسازی اشعه ماورا has بنفش – که پیشنهاد خرید Aircel و بیشتر دارایی های شرکت ورشکسته دیگر شرکت Reliance Communications را صادر کرده است – با وزیر دارایی دیدار کرده و خواستار مداخله وی در این مورد شد.

بانک ذخیره هند برنامه تصویب شرکت بازسازی اشعه ماورا بنفش برای Aircel را رد کرد به این دلیل که ARC در مرحله حل و فصل نمی تواند ارزش سهام یک شرکت ورشکسته را تزریق کند.

محرمانه رسمی این توسعه گفت: “SBI برای رسیدگی به این موضوع به وزارت دارایی مراجعه کرده است.” “درخواست آنها این است که تغییراتی را در قانون Sarfaesi (اوراق بهادار و بازسازی دارایی های مالی و اجرای سود اوراق بهادار) در نظر بگیرند و آن را با IBC (کد ورشکستگی و ورشکستگی) مطابقت دهند تا به ARC ها اجازه دهد به عنوان متقاضیان حل و فصل (RA) عمل کنند. و سهام خود را در شرکت های مضطرب سرمایه گذاری کنید. ”

این مقام اظهار داشت: “اجازه ندادن ARC به عنوان RA ، چندین مصوبه دارایی پریشان را به خطر می اندازد ، این همان موضع اعلام شده بانک است.”

SBI و UVARCL از زمان مطبوعات روز دوشنبه به سوالات ET پاسخ ندادند.

رد RBI از طرح قطعنامه Aircel ، درگیری بین قانون ورشکستگی و قانون Sarfaesi در مورد اینکه آیا ARC می تواند برای شرکت های ورشکسته پیشنهاد بدهد یا خیر را مورد توجه قرار داد.

در حالی که IBC به طور خاص به ARC های ثبت شده در RBI اجازه می دهد به عنوان متقاضیان حل و فصل و ارائه برنامه های حل و فصل ، قانون Sarfaesi که پیش از آن است در مورد اینکه آیا چنین شرکت هایی می توانند چنین کاری کنند ، سکوت می کند. این مبنای پیشنهاد RAR برای مسدود کردن پیشنهاد UVARCL برای Aircel بود.

اگر بانک مرکزی از تصویب طرح مصوبه UVARCL خودداری کند ، SBI مجبور است 4800 کرور قرار گرفتن در معرض RCom و 7246/14 کرور روبرو با Aircel را بنویسد یا روند ورشکستگی را مجدداً شروع کند.

P4

به گفته افراد مطلع ، UVARCL با وزیر دارایی ملاقات کرد و در صورت حل نشدن مسئله ، ضربه احتمالی به وام دهندگان را برجسته کرد.

RBI با وجود دادگاه ورشکستگی ، دادگاه ملی شرکت ملی با تأیید UVARCL به عنوان پیشنهاد دهنده برنده Aircel ، پیشنهاد قطعنامه را رد کرد. در حالی که وام دهندگان RCom UVARCL را به عنوان پیشنهاد دهنده برنده برخی از دارایی های اصلی خود ، از جمله طیف ، تأیید کرده اند ، هنوز این پیشنهاد تایید NCLT را دریافت نمی کند.

تاخیرهای نظارتی ارزش دارایی های Aircel مانند طیف و فیبر را بیشتر کاهش داده است و احتمالاً وام دهندگان با خسارت بیشتر از 30٪ در انتظار بهبودی 6،630 کروری خیره شده اند. کمتر از 10٪ کاهش ارزش به دلیل تاخیرهای نظارتی نیز برای دارایی های RCom تخمین زده شده است ، افراد مطلع با این موضوع زودتر به ET گفته بودند.