بانک‌ها، بیمه‌گران با اعلان‌های Gst مواجه می‌شوند

(این داستان در ابتدا ظاهر شد در 11 آوریل 2023)

مومبای: مقامات مالیات کالا و خدمات (GST) قرار است برای 29 شرکت بیمه، یک بانک خصوصی پیشرو، حدود پنج شرکت مالی غیربانکی (NBFC) و بیش از 100 فروشنده اعلامیه‌های نمایشی صادر کنند. این نهادها در پرداخت هزینه خدمات ساختگی مشارکت داشتند تا بیمه‌گران بتوانند کمیسیون بانکی را بیش از حد مجاز طبق قانون بپردازند.

یک شرکت بیمه که بخشی از همین گروه به عنوان یک بانک خصوصی پیشرو است، با تامین کارکنان دفتر برای فروش بیمه نامه خود به وام گیرندگان، کارمزد قابل توجهی به بانک پرداخت کرد. شرکت بیمه مدیریت حقوق و دستمزد و نیروی انسانی را به یک شرکت چند ملیتی (MNC) واگذار کرد و آنها را در دفاتر مختلف بانک مستقر کرد.

28 بیمه‌گر خصوصی دیگر به دلیل استفاده از اعتبار مالیات ورودی تقلبی (ITC) برای پرداخت‌های اضافی کمیسیون برای تأمین مالی شرکت‌ها برای خدمات ساختگی از طریق تأمین نیروی انسانی یا با پرداخت غیرنقدی، توسط مقامات GST تحت بررسی هستند. در مقابل کارمزد 15 درصدی مجاز، بیمه‌گران تا 70 درصد حق بیمه سال اول را تحت نظر سران مختلف پرداخت کرده‌اند. شرکت بیمه هزینه نیروی انسانی مورد استفاده توسط توزیع کننده را پرداخت کرد اما ادعای ITC کرد.

در طول تحقیقات، شرکت‌های بیمه به‌طور داوطلبانه 800 کرور از ITC مورد ادعای تقلبی را پرداخت کردند، اما مقامات GST به تحقیقات ادامه می‌دهند زیرا انتظار می‌رود مبلغ مربوط به چند هزار کرور باشد. اداره مالیات بر درآمد نیز در حال بررسی این شرکت ها در یک پرونده بیش از 13000 کرور روپیه فرار مالیاتی است.

به گفته یکی از مقامات GST، یک وام دهنده می تواند بر روی وام گیرندگان تأثیر بگذارد، در حالی که وام های مصرف کننده، خودرو یا مسکن را تمدید می کند و سیاست های بیمه را تحت فشار قرار می دهد. بنابراین، بیمه‌گران در پرداخت کمیسیون بالاتر به شرکت‌های مالی برای پیشبرد محصولاتشان با یکدیگر رقابت می‌کنند. روش کار برای پرداخت کمیسیون بالاتر این بود که بیمه‌گر افرادی را از کارکنان شرکت‌های چندملیتی استخدام کند، اما این کارکنان استخدام شده برای بانک‌ها و NBFCها کار می‌کردند (نمودار را ببینید).

“در طول بررسی، مشخص شد که هیچ یک از کارمندان مستقر در بانک ها / NBFC ها هیچ کار شرکت های بیمه را به عهده ندارند. یک افسر GST گفت: شرکت های بیمه از ITC برای نیروی کار مستقر و کار برای شرکت های دیگر استفاده کردند. وی افزود: «حقوق این کارمندان برون سپاری شده از شرکت های بیمه بود، اما آنها برای بانک یا NBFC کار می کردند.

مسئولان شرکت های چند ملیتی می گویند قرارداد آنها با شرکت های بیمه بوده و دغدغه آنها نیست که شرکت های بیمه در کجا نیروی انسانی مستقر کرده اند.