بانکداری: بانک رزرو چارچوب جدیدی را برای تعداد زیادی از نمایندگان بانکی خود در نظر می گیرد

بمبئی: بانک مرکزی هند روز جمعه با ارائه یک چارچوب نظارتی مبتنی بر مقیاس برای وام دهندگان سایه ، بر اهمیت روزافزون آنها در ایجاد دامنه مالی تأکید کرد ، زیرا بانکداری به طور فزاینده ای با سرمایه گذاران آخرین مایل ارتباط برقرار می کند که به میلیون ها میلیون دلار کمک می کند تا به پله های مصرفی برسند.

“در چند سال گذشته تحولات سریعی رخ داده است که منجر به افزایش قابل توجهی در اندازه و بهم پیوستگی بخش NBFC شده است. بنابراین ، نیاز به بازنگری در چارچوب نظارتی مطابق با تغییر مشخصات ریسک NBFC وجود دارد ،” بانک مرکزی در بیانیه خود در مورد سیاست های توسعه ای و نظارتی همراه با بررسی سیاست های پولی روز جمعه گفت.

مقاله بحث در مورد چارچوب ، که از اندازه NBFC به عنوان فیلتر اصلی استفاده می کند ، تا 15 ژانویه برای نظرات منتشر می شود.

بانک مرکزی گفت: “احساس می شود که یک رویه نظارتی مبتنی بر مقیاس مرتبط با سهم خطر سیستماتیک NBFC می تواند راهگشا باشد.” “تصمیم گرفته شده است قبل از نهایی شدن چارچوب قانونی اصلاح شده ، با ذینفعان مشورت انجام شود.”

فرماندار Shaktikanta Das همچنین بر نیاز به قوی بودن این بخش متمرکز شد.

داس گفت: “ما می خواهیم بخش NBFC مقاوم باقی بماند. این سهم در پر كردن فاصله آخرین مایل نقش دارد و از این رو ما همچنین تغییراتی مانند اجازه دادن به وام های بانكی را نیز ایجاد كرده ایم.” “برای RBI اولویت است كه اطمینان حاصل کنید که آنها قوی باقی می مانند و به خوبی کار می کنند. ”

داس در گفتگوی سیاسی خود با فرماندار رسانه گفت كه RBI قصد دارد مدل حاكمیت و موقعیت سرمایه این بخش را تقویت كند.

“یک تفاوت بزرگ بین NBFC وجود دارد. اندازه دارایی ها از 25 کرور تا 50،000 کرور برای NBFC های بزرگ متغیر است. از این رو ، ما به یک مقررات مبتنی بر مقیاس نیاز داریم. ما اسناد را بارگذاری می کنیم ، نظرات عمومی را جویا می شویم و سپس براساس مشاوره تصمیم می گیریم ، “داس گفت.

همچنین در سندان تقویت سیستم های حسابرسی برای بانک های تعاونی شهری (UCB) و NBFC با سیستم های حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک است. RBI همچنین قصد دارد رهنمودهای مربوط به تعیین حسابرسان قانونی و نظارت بر نظارت بر UCB ها و NBFC ها را هم تراز با بانک های تجاری هماهنگ کند.

“در حالی که حسابرسان قانونی خارجی خارج از سازوکارهای داخلی یک نهاد تحت نظارت باقی می مانند ، آنها با توجه به نقش حیاتی آنها اغلب به عنوان خط دفاعی چهارم نامیده می شوند … تصمیم گرفته شده است که دستورالعمل های مربوط به تعیین حسابرسان قانونی برای بانک های تجاری ، UCBs و NBFCs. دستورالعمل های جدید به نهادهای تحت نظارت (SE) امکان می دهد تا م auditسسات حسابرسی را براساس نیازهای خود به موقع ، شفاف و م effectiveثر منصوب کنند. انتظار می رود این کیفیت گزارشگری مالی SE را بهبود بخشد. RBI گفت:

RBI همچنین دستورالعملهایی را در مورد توزیع سود توسط NBFC تدوین خواهد کرد. “به گروه های مختلف NBFC اجازه داده می شود سود سهام را طبق ماتریس پارامترها اعلام کنند ، مشروط بر مجموعه ای از شرایط عمومی. به زودی برای بخشنامه های عمومی پیش نویس بخشنامه ای در این زمینه صادر می شود”

ممنوعیت اعلام سود سهام بانکهای تجاری که در ماه آوریل اعلام شد تا پایان مالی تمدید شد. NBFC هایی که تاکنون در سیاست سود سهام خود در محدوده RBI قرار ندارند نیز تحت نظر آن قرار می گیرند.

“با در نظر گرفتن اهمیت روزافزون NBFC ها در سیستم مالی و ارتباطات متقابل آنها با بخشهای مختلف ، تصمیم گرفته شده است که دستورالعملهایی در مورد توزیع سود توسط NBFC تدوین شود. به گروههای مختلف NBFC اجازه داده می شود سود سهام را طبق ماتریس پارامترها اعلام کنند ، منوط به مجموعه ای از شرایط عمومی است. به زودی پیش نویس بخشنامه ای در این زمینه برای اظهارنظرهای عمومی صادر می شود. ”