بانکداران بازنشسته PSU ممکن است یک رتبه ، یک برنامه بازنشستگی کسب کنند

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 11 نوامبر سال 2020)

بمبئی: نوعی طرح یک درجه ای ، یک مستمری (OROP) برای کارمندان بازنشسته بانک PSU در دست اجرا است. OROP یک خواسته قدیمی از جانبازان نیروهای مسلح بود ، که در آن بازنشستگی دوباره کار می شود تا همه کسانی که در همان درجه بازنشسته می شوند ، بدون توجه به تاریخ بازنشستگی ، حقوق بازنشستگی یکسانی دریافت کنند.

نیرمالا سایتارامان ، وزیر دارایی ، از کارکرد بیشتر بانکها برای کارمندان بازنشسته پیش از این بابت صحبت نکرده است ، زیرا آنها از نظر بازنشستگی مورد تبعیض قرار نمی گیرند. دولت همچنین از بانک ها خواسته است تا طرح بازنشستگی خانواده را بررسی کنند تا حقوق بازنشستگی برای همسر همانند دولت باشد.

طرح بازنشستگی خانواده احتمالاً روز چهارشنبه هنگامی اعلام می شود که اتحادیه بانک های هند (IBA) از یازدهمین تسویه حقوق دوجانبه رونمایی کند. این امر از نوامبر 2017 آغاز شده است و اگرچه تفاهم نامه تفاهم نامه در ماه جولای به امضا رسیده است ، اما نهایی شدن این قرارداد زمان بر بوده است. بانک ها در حال حاضر یک طرح بازنشستگی خانوادگی دارند ، اما این یک نسخه کوتاه از آنچه برای سایر کارمندان دولت در دسترس است است (نمودار را ببینید).

6246F901-ADF3-4E7E-BD47-AFE56B96894F

به روزرسانی طرح بازنشستگی ضروری تلقی می شود زیرا کارمند بانکی که در دهه 1990 بازنشسته شد کسری از حقوق بازنشستگی را دریافت می کند که یک کارمند تازه بازنشسته می گیرد. این به این دلیل است که این حقوق بازنشستگی با آخرین حقوق اساسی دریافت شده مرتبط است که در دهه 1990 10 هزار روپیه محدود شده بود. برای حذف این اختلاف ، بانک ها باید طرح بازنشستگی خود را به روز کنند. کارکنانی که بین سالهای 1986 و 2010 بازنشسته شده اند مشمول حقوق بازنشستگی مشخص می شوند. بانک ها محاسبه های نادرستی را بر اساس ارزیابی اکچوری از بدهی های بازنشستگی انجام شده در سال 2018 انجام داده اند.

“به روزرسانی طرح بازنشستگی ضروری تلقی می شود زیرا کارمند بانکی که در دهه 1990 بازنشسته شد کسری از حقوق بازنشستگی را دریافت می کند که یک کارمند تازه بازنشسته می گیرد.”

– طرح بازنشستگی بانکی

اگرچه میزان هزینه سالانه زیاد زیاد نیست ، اما برای اصلاح طرح بازنشستگی خانواده هزینه ای پیش پرداخت می شود. بانک ها موظفند وجوه خود را برای تأمین مسئولیت بازنشستگی در آینده حفظ کنند و با کاهش نرخ بهره و افزایش امید به زندگی بدون تغییر در برنامه بازنشستگی ، این شرط تأمین ادامه می یابد. بنابراین ، افزایش بدهی های آینده می تواند منجر به افزایش شدید یکباره تأمین مالی شود.

Sitharaman در هنگام تعامل با مستمری بگیران در 73 امین اجلاس عمومی سالانه IBA که روز سه شنبه برگزار شد ، از بانک ها در مورد نیاز به رفتار عادلانه با مستمری بگیران خبر داد. در نشست سالانه روسای بانکی از جمله رئیس IBA ، راجکران رای حضور داشتند. گفته می شود که بانکداران گفته اند که سلامت صنعت بهتر از حد انتظار بوده است. . در این نشست ، Sitharaman از کارهای انجام شده توسط بانکداران در طی همه گیری Covid قدردانی کرد و از نقش هر بانکدار و خبرنگار بازرگانی قدردانی کرد.

وی از بانک ها خواست اطمینان حاصل کنند که هیچ سرخپوستی پشت سر نمی گذارد و هر شهروند مستضعف دارای یک حساب بانکی متصل به آدحار است که در آن می توانند مزایای دولت را دریافت کنند. وزیر دارایی همچنین از بانک ها خواست تا خدمات بانکی دیجیتال را در دسترس همه سرخپوستان قرار دهند و وام دهندگان را مجبور کرد کارت های RuPay صادر کنند و سعی کنند هر هندی یکی داشته باشد. Sitharaman خطاب به بانکهای ادغام شده گفت که این کشور برای تأمین نیازهای وام گیرندگان بزرگ به شش تا هفت بانک بزرگ با اندازه بانک دولتی هند نیاز دارد.

وی گفت ، در عین حال جا برای بانک های متوسط ​​و کوچک و شرکت های مالی غیربانکی وجود دارد و وام دهندگان می توانند محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند.