بازیابی بستانکاران از طریق IBC به 36 درصد از مطالبات پذیرفته شده در سال مالی 23 افزایش یافت.

بازیابی طلبکاران مالی از متخلفان به 36 درصد از مطالبات پذیرفته شده در سال مالی 23 از 23 درصد در سال مالی قبلی و 17 درصد در سال مالی 21 افزایش یافت، زیرا دادگاه های ملی حقوق شرکت (NCLTs) جلسات را با کاهش همه گیری کووید-19 افزایش دادند و پیشنهاد دهندگان را مطرح کردند. در میان بهبود چشم انداز اقتصادی ارائه می دهد.

داده های هیئت ورشکستگی و ورشکستگی هند (IBBI) نشان داد که از کل مطالبات پذیرفته شده 1.42 میلیون روپیه، طلبکاران در سال مالی 23، 51،425 کرور روپیه دریافت کردند، در مقایسه با 49،208 کرور روپیه از ادعاهای پذیرفته شده 2.14 میلیون روپیه در سال. پیش.

اگرچه میزان اعتبارات برای طلبکاران در طول دوره مالی بهبود یافت، اما همچنان کمتر از تحقق 54 درصدی بود که در سال مالی 18 و سال مالی 19، دو سال اول پس از اجرایی شدن قانون مشاهده شد.

بانکداران گفتند که در سال مالی گذشته، به ویژه سه ماهه آخر، تعدادی از حساب‌های معلق بزرگ در نهایت به اتمام رسیدند. آنها گفتند که تحقق این حساب ها باعث افزایش نرخ بازیابی شد. «صنایع سینتکس، Jaypee Infratech برخی از حساب‌های بزرگی بودند که حل‌وفصل شدند. این حساب ها در آنها ارزش داشت.

اما بعید است که در آینده نزدیک شاهد تحقق خوبی باشیم زیرا اکثر حساب‌هایی که اکنون در انتظار حل هستند ارزش کمی دارند و حتی کیفیت دارایی‌های بانکی بهبود یافته است، بنابراین هیچ حساب بزرگ جدیدی ورشکست نمی‌شود.» نمی خواست شناسایی شود

« بازگشت به داستان های توصیه


Reliance Industries خرید شرکت نساجی Sintex Industries را تکمیل کرد و کل بدهی 7719 کرور روپیه خود را برای بازیابی 46٪ به وام دهندگان تسویه کرد. حساب‌های دیگری که در طول سه‌ماهه تکمیل شدند عبارتند از Jaypee Infratech، که در میان 12 پرونده‌ای بود که توسط بانک مرکزی هند به NCLT در سال 2017، سازنده مواد شیمیایی JBF پتروشیمی و شرکت پلاستیک Sintex-BAPL که در فرآیند ورشکستگی در سال 2020 پذیرفته شد. همه این شرکت‌ها بیش از 35 درصد از ارزش قابل فروش خود را به دست آوردند که باعث افزایش بازیابی کل برای وام دهندگان شد.

12

با این حال، با وجود اینکه سال خوبی از نظر بهبود بود، زمان صرف شده برای فرآیند حل و فصل بیشتر از 535 روز در سال گذشته به 831 روز افزایش یافت. قانون برای فرآیند حل و فصل محدودیت 370 روزه در نظر گرفته است.

بانکداران گفتند که تاخیر در اجرای قطعنامه به روند بهبود آسیب می رساند. هاری هارا میشرا، مدیر عامل انجمن ARCs در هند، گفت که بهبودها به دلیل تاخیرها اکنون به میانگین تاریخی 26 درصد کاهش یافته است.