ایندوس Q4 PAT ممکن است 82 درصد با 1500 کرور روپیه برای Vodafone Idea سقوط کند.

برج‌های ایندوس احتمالاً در سه‌ماهه چهارم مالی حدود 1500 کرور برای بدهی مشکوک الوصول در بحبوحه چالش‌های نقدینگی مستمر شرکت Vodafone Idea (Vi’s) از مشتریان کلیدی خود تأمین می‌کند، حرکتی که می‌تواند باعث کاهش 82 درصدی سالانه در خالص شرکت برج شود. به گفته تحلیلگران، سود دوره ژانویه تا مارس.

کوانتوم نهایی ذخیره سازی تنها بر اساس کسری پرداخت زیان ده Vi در سه ماهه مارس خواهد بود، زیرا ایندوس قبلاً کسری های قبلی را توسط مشتری اصلی خود در دوره اکتبر تا دسامبر محاسبه کرده است.

مجموع بدهی های Vi به ایندوس حدود 7000 کرور روپیه تخمین زده می شود، با مدیران این صنعت حقوق ماهیانه مکرر شرکت مخابراتی با محدودیت نقدی به شرکت برج را بیش از 500 کرور روپیه می دانند.

جفریز در یادداشتی می‌گوید: «ما 1500 کرور منابع دریافتی از Vi در سه ماهه چهارم را مدل می‌کنیم، که احتمالاً بر PAT ایندوس تأثیر می‌گذارد، تخمین زده می‌شود 82.1 درصد کمتر در سال به 330 کرور در سه ماهه چهارم باشد».

جی ام فایننشال از این دیدگاه حمایت کرد و گفت که درآمد ایندوس قبل از استهلاک مالیات بهره و استهلاک (Ebitda) یا «درآمد عملیاتی» نیز در سه ماهه مارس به دلیل ذخیره احتمالی بدهی مشکوک الوصول آسیب خواهد دید.

سلامت شرکت زیان ده Vi برای ثبات مالی بلندمدت ایندوس حیاتی است زیرا شرکت مخابراتی بیش از 40 درصد از درآمد شرکت برج را تشکیل می دهد. کارگزاری Kotak تخمین زده بود که 10٪ از درآمد سالانه ایندوس به دلیل کمبود نقدینگی Vi در معرض خطر است.

Vi سه ماهه دسامبر سال مالی 23 را با زیان 7990 کرور روپیه به پایان رساند که با افزایش هزینه های مالی و عملیاتی همراه بود در حالی که همچنان شاهد ضررهای سنگین مشترکان بود. این بدهی خالص 2.22 لک کرور و موجودی نقدی 160 کرور روپیه گزارش کرد.