ایردای به بیمه‌گران: کاهش هزینه‌ها، انتقال سود به مشتریان

بمبئی: تنظیم‌کننده بیمه هند از بیمه‌گران خواسته است تا هزینه‌ها را کاهش دهند و این پس‌اندازها را به مشتریان خود منتقل کنند، که به طور بالقوه به کاهش هزینه‌های بیمه‌نامه در یکی از بازارهای کمتر نفوذ اما به سرعت در حال گسترش برای محصولات پوششی کمک می‌کند.

سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (ایردای) در آخرین دستورالعمل های منتشر شده خود، به شرکت های بیمه دستور داده است تا برنامه های روشنی برای کاهش هزینه ها و انتقال آن پس انداز به بیمه شدگان در قالب حق بیمه کمتر تهیه کنند.

ایردای به دنبال یک “سیاست مستند” است که نحوه انتقال منافع ناشی از کاهش هزینه و کسب و کار مستقیماً به مشتریان را مشخص می کند. هیئت مدیره هر بیمه‌گر باید سالانه این «بیمه‌نامه» را تأیید کند.

تحت ساختار کمیسیون جدید، یک خط مشی تحت رهبری هیئت مدیره با توجه به هزینه های کلی مدیریت (EOM) اجرا خواهد شد. انتظار می رود این امر منجر به قیمت گذاری و محصولات بهتر برای بیمه شدگان شود.

4آژانس ها

در حال حاضر، برنامه های مدت دار 40٪ حق بیمه را به عنوان کمیسیون سال اول پرداخت می کنند، در حالی که سایر بیمه نامه های عمر 15-35٪ بسته به مدت پرداخت پرداخت می کنند.

تارون چوگ، مدیر عامل و مدیر اجرایی بیمه عمر باجاج آلیانز گفت: برای مشتریان، قیمت ها کاهش می یابد و مزایا افزایش می یابد. طبق دستورالعمل، توصیه می‌شود که بیمه‌گران عمر هزینه‌ها را کاهش داده و این مزیت را به مشتریان منتقل کنند.»

محدودیت های بالاتر
آخرین دستورالعمل‌ها الزام می‌کنند که کلاه‌های EOM به دسته‌های محصول مرتبط شوند. به عنوان مثال، در مورد محصولات ریسک خالص، مانند بیمه نامه های دوره حق بیمه معمولی با مدت تصدی بیش از 10 سال، سقف EOM 100٪ حق بیمه سال اول و 25٪ حق بیمه تمدید در سال های بعد خواهد بود.

برای سایر دسته های فردی به جز محصولات بازنشستگی، حداکثر سقف 80٪ حق بیمه عادی سال اول است. برای محصولات مستمری معوق، سقف در سال اول 15 درصد است.

ایردای روز چهارشنبه نیز با توجه به بلندمدت بودن بیمه نامه های عمر، از اصلاح جزئی دستورالعمل ها خبر داد.

EOM بالاتر برای بیمه نامه های عمر معمولی که به مدت پرداخت حق بیمه مرتبط هستند مجاز خواهد بود. برای بیمه نامه هایی با مدت پرداخت حق بیمه 10 سال و بالاتر، بیمه گران می توانند 80٪ حق بیمه سال اول را دریافت کنند، در حالی که برای بیمه نامه هایی با مدت پرداخت حق بیمه کمتر از 10 سال، EOM با ضرب مدت پرداخت حق بیمه در 7.5 محاسبه می شود.