ایالات متحده به دنبال اجتناب از تلاش های تکراری در مورد تراشه ها با شرکا است

به گفته یکی از مقامات ارشد ناظر بر این تلاش ها، ایالات متحده سخت در حال کار با شرکا و متحدان خود برای ساده کردن زنجیره های تامین جهانی نیمه هادی ها و بازیابی برتری خود در فناوری تراشه است.

مایک اشمیت، مدیر دفتر برنامه CHIPS، روز پنجشنبه در پادکست «Odd Lots» بلومبرگ به تریسی آلووی و جو وایزنتال گفت: «ما نمی‌خواهیم یک مسابقه به پایان برسیم. “نکته مهم این است که ما اجازه ندهیم نوعی پویایی رقابتی غیرسازنده ایجاد شود.”

از آسیا تا اروپا، کشورها در تلاشند تا پایه‌های خوشه‌های تولید تراشه‌های خود را برای محافظت از اقتصاد خود در برابر اختلالات ناشی از کمبود نیمه‌رساناها که در طول همه‌گیری مشاهده شد، ایجاد کنند.

قوانین در حال تصویب، آموزش مهندسان و تعیین مکان‌هایی برای حمایت از ساخت کارخانه‌های نیمه‌رسانا است که این نگرانی را در میان برخی از تحلیل‌گران صنعت ایجاد می‌کند که رقابت برای استقلال تراشه می‌تواند منجر به تکرار زنجیره‌های تامین جهانی برای تراشه‌ها و هدر دادن میلیاردها دلار شود.

اشمیت گفت: “خطر این نوع پویایی های غیرسازنده وجود دارد.” اما همچنین فرصت بزرگی برای ما وجود دارد تا با شرکا و متحدان به روش‌هایی که برای دو طرف سودمند است کار کنیم.»

397376626بلومبرگ

اشمیت گفت که تیمی از مقامات آمریکایی اخیراً از کره جنوبی، تایوان و ژاپن برای دیدارهایی در این زمینه بازدید کردند، در حالی که وزیر بازرگانی جینا ریموندو مستقیماً این موضوع را با رهبران خارجی مطرح کرده است.

او گفت که این نیز جزء اصلی رایزنی های ایالات متحده با شرکای اروپایی در زمینه تجارت و فناوری است. ما واقعاً در این گفتگوی بین المللی فعال هستیم.»

در تلاش برای تقویت رقابت فناوری ایالات متحده، ایالات متحده در سال گذشته قانون 52 میلیارد دلاری چیپ ها و علم را تصویب کرد. این قانون به دنبال تسهیل بازسازی هاب های تولید نیمه هادی در سراسر ایالات متحده و حفظ برتری فناوری کشور در عین مقابله با چالش های چین است.

تاد فیشر، مدیر ارشد سرمایه گذاری برنامه چیپس، گفت که سهم ایالات متحده از تولید جهانی چیپ از 37 درصد به 10 درصد طی سه دهه گذشته کاهش یافته است و دولت بر بازگرداندن این مزیت تمرکز کرده است.

فیشر گفت که صنعت جهانی تراشه در حال ورود به یک “نقطه عطف” است و ایالات متحده قصد دارد در موقعیت مناسبی برای تولید گسترده ترین طیف ممکن از محصولات، از تراشه های منطقی پیشرو گرفته تا نیمه هادی های حافظه و بسته بندی های پیشرفته قرار گیرد.

او که در کنار اشمیت صحبت می‌کرد، گفت: «ما می‌خواهیم تمام قطعات اکوسیستم، از جمله تأمین‌کنندگان را در حول این اهداف گرد هم بیاوریم». “اینگونه است که ما به اندازه گیری خود فکر می کنیم.”

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.