اگر RBI پیشنهادها را بپذیرد ، Bajaj Finance ، M&M Financial می توانند پیشرو در تبدیل شدن به بانک باشند

کلکته: درصورتیکه بانک رزرو هند پیشنهادات کارگروه داخلی خود را که خواستار رفع آرامش در ورود به مانع ورود به سطح اول است ، بپذیرد ، علی رغم اصل و نسب شرکت های بزرگ ، ممکن است کاندیداهای اصلی تبدیل به بانک ها شود.

گروه کاری پیشنهاد داد: “NBFC های بزرگ با اندازه دارایی 50،000 کرور به بالا ، از جمله دارایی هایی که متعلق به یک خانه شرکتی است ، می توانند مجاز به تبدیل به بانک ها باشند.”

این یک پرونده برای ایجاد آرامش در فیلتر ورود به سطح اول و تشویق شرکتهای بزرگ مالی غیربانکی برای تبدیل شدن به یک بانک با هدف “کاهش شانس داوری قانونی” ایجاد کرده است. این گروه پیشنهاد کرد که باید برای انطباق با هنجارهای قابل اجرا در بانک ها ، یک مسیر سرسری را طی کرد.

NBFC ها از قبل مجاز به درخواست مجوز بانکی هستند که از سال 2016 اکنون به صورت آزمایشی در دسترس است ، مشروط بر اینکه مروجین از ضوابط مناسب و مناسب از جمله 10 سال سابقه عملیات موفقیت آمیز برخوردار باشند اما یک بند محدود کننده وجود دارد که می گوید تجارت غیر مالی از گروه مروج نباید بیش از 40 درصد از کل دارایی / درآمد کل گروه باشد.

هیچ یک از NBFC های برتر تاکنون فرصت “on-tap” را به دست نیاورده اند ، شاید به این دلیل که از ساختار سبک تنظیم برخوردار هستند در حالی که قوانین بانکی بسیار سختگیرانه تر هستند.

در مورد موضوع NBFC های بزرگ برای ترویج یا تبدیل به بانک ها ، تقریباً همه کارشناسان عقیده داشتند که NBFC های بزرگ با سابقه خوب باید برای تبدیل به بانک تشویق شوند زیرا این امر باعث تنظیم بهتر این نهادها خواهد شد.

برخی از کارشناسان عقیده داشتند که برای NBFC های بزرگ تبلیغ شده شرکت ها ، که به مجوز بانکداری چشم دوخته اند ، یا شرکت باید سهام خود را به 10٪ کاهش دهد یا بانک باید با فعالیت های غیر مالی مروج ، به درستی محصور شود گروه ، از طریق تجویز محدودیتهای مواجهه با گروه.

“نگرانی های مربوط به مالکیت مستقیم بانک ها توسط خانه های بزرگ شرکتی / صنعتی ممکن است با توجه به مسیر NBFC به طور فزاینده ای کاهش یابد ، چندین عنصر از چارچوب احتیاطی بانک ها از نظر سیستماتیک آنها قبلاً به برخی از NBFC های بزرگ گسترش یافته است. اهمیت ، “گروه گفت.